accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

הנשיא טראמפ חוגג: הביטקוין זינק לשיאים חדשים

אפרת ברינר

אפרת ברינר

טז תמוז ה'תשפה (12.07.25)

8

like

4

dislike

שוק מטבעות הקריפטו עלה בצורה משמעותית בשבוע האחרון, זאת לאחר שהביטקוין טיפס לשיא חדש של כמעט 119,000 דולר • טראמפ חגג את העלייה הדרסטית וטען כי הבנק הפדרלי צריך להוריד את הריבית • בין המניעים לזינוק החד: רכישת נתחים גדולים של השוק ע"י איש העסקים מייקל סיילור


שוק הקריפטו חווה זינוק משמעותי בשבוע האחרון, כאשר מחיר הביטקוין טיפס לשיא חדש של כמעט 119,000 דולר. עלייה זו הובילה לעליות חדות גם במטבעות מובילים אחרים כמו את'ריום ו-XRP של ריפל, והעלתה את שווי השוק המשולב של שוק הקריפטו ל-4 טריליון דולר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חגג את הזינוק בשווי מטבעות הקריפטו בפוסט בחשבון Truth Social. שבו כתב כי מטבעות הקריפטו הגיעו לשיאים חדשים וציין כי הפדרל ריזרב צריך להוריד את הריבית במהירות מכיוון שאין אינפלציה.

maximize-image
images-count2+
משקיעים בביטקוין, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בחודש שעבר, טראמפ קרא למועצת הפדרל ריזרב לפעול ולהוריד את הריבית ב"לפחות בשתיים עד שלוש נקודות", דבר שיכול לחסוך לארה"ב יותר מ-800 מיליארד דולר בשנה בשירות החוב הלאומי.

עם זאת, יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אותו הנשיא איים לפטר, השאיר את הריבית ללא שינוי בחודש שעבר, זאת לאחר שהחל מחזור הורדות בספטמבר, שהושהה מחשש שמכסי הסחר של טראמפ עלולים להחזיר את האינפלציה.

maximize-image
images-count2+
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול | צילום: רויטרס

הזינוק בשוק הקריפטו נתמך גם על ידי פעילות מוסדית משמעותית. קרנות סל (ETF) של ביטקוין ורכישות של חברות אוצר, בהובלת האסטרטגיה של איש העסקים מייקל סיילור, יצרו לחץ היצע על ידי רכישת נתחים גדולים של ביטקוין.

פעילות דומה נרשמה גם באת'ריום ו-XRP, כאשר את'ריום זינק בכמעט 20% ו-XRP עלה בכמעט 30% בשבוע האחרון. "במקרה של ביטקוין, העלייה מונעת לא רק על ידי ציפיות לקיצוצי ריבית של הפד, אלא גם על ידי זרימה מתמשכת לקרנות סל ספוט אמריקאיות, רכישות של אג"ח תאגידיות ודולר אמריקאי חלש יותר", כתבו אנליסטים ב-Tagus Capital בהערה שנשלחה בדוא"ל.

maximize-image
images-count2+
מטבעות קריפטו, תמונת אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

"עליית המחירים שראינו נובעת לכאורה משילוב של אופטימיות מקרו-כלכלית ופעילות מוסדית משמעותית בצורה של זרימת קרנות סל והקצאות במאזנים של ממשלות וחברות", הוסיף טולדנו. שוק הקריפטו, שעדיין נשלט על ידי ביטקוין, עלה ב-1.2 טריליון דולר מאז השפל של אפריל והוא כעת רחוק רק 250 מיליארד דולר משווי שוק של 4 טריליון דולר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News