זמן קצר לאחר הפיגוע הרצחני שביצעו אמש (חמישי) שני מחבלים בצומת הגוש, כוחות צה״ל מחטיבות עציון ושומרון לצד כוחות הנדסה, פעלו במקביל בכפרים חלחול ובאזריה למיפוי בתיהם של המחבלים, מוחמד אחניחן ומאלק איסמעיל.


המיפויים בוצעו לקראת בחינת האפשרות להריסת בתיהם של המחבלים, שביצעו כאמור את פיגוע הטרור הרצחני בו נרצח שליו זבולוני הי"ד כאשר דקרו אותו, חטפו את אקדחו וירו בו מטווח קצר. כוחות צה"ל ואזרחים חמושים חיסלו את המחבלים במקום, ומנעו פגיעה נוספת באזרחים.


הלילה קיים הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, תחקיר ראשוני בזירת הפיגוע, הנחה את הכוחות על המשך פעילות סיכולית עצימה בכל רחבי יהודה ושומרון, והדגיש שבזכות תגובה מהירה, דריכות וערנות של כוחות צה"ל ואנשי הביטחון האזרחי נמנע פיגוע גדול וחמור יותר.

כזכור, אתמול בשעות הערב התרחש פיגוע משולב של ירי ודקירה במתחם הקניות סמוך לסניף "רמי לוי" בצומת גוש עציון. שני מחבלים ערבים, שוטרי הרשות הפלשתינית, רצחו מאבטח בן 22 מקריית ארבע, שליו זבולוני הי"ד.
