ממשל טראמפ החל לקדם פיטורים נרחבים במחלקת המדינה, במהלך שמעורר תסכול עמוק בקרב העובדים - במיוחד בזמן שבו נדרשו למאמץ מוגבר בשל המצב במזרח התיכון • למרות ההתנגדות, יש מי שמוצאים הקלה בעצם ההכרעה, לאחר תקופה ארוכה של חוסר ודאות
בימים הקרובים מחלקת המדינה האמריקאית תתחיל לשלוח לעובדים הודעות פיטורים במייל. זאת כחלק מתוכנית של ממשל הנשיא דונלד טראמפ לצמצם את הגודל של הממשל. כך עדכן סגן מזכיר המדינה מייקל ריגאס את העובדים בתזכיר פנימי שנחשף על ידי הוושינגטון פוסט.
בתזכיר לא נמספר כמה עובדים יפוטרו, אבל נכתב שנעשו מאמצים לתמוך במי שעוזבים. לפי הדיווח, האווירה במחלקת המדינה קשה, העובדים מתוסכלים מהפיטורים דווקא עכשיו, כשנדרשו להשקיע שעות נוספות כדי לעזור לאזרחים אמריקנים להימלט מהמזרח התיכון בעקבות המלחמה בין ישראל לאיראן.
טראמפ | צילום: שאטרסטוק
עובדים אמרו בעילום שם לוושינגטון פוסט שהמהלך מראה ש"ההנהלה פשוט לא מעריכה, או לא אכפת לה, מהאנשים בשטח". לפי הפרסום, שר החוץ מרקו רוביו עדכן את הקונגרס שבכוונתו לפטר מעל 15% מהעובדים, כמעט 2,000 איש – כחלק מרפורמה כוללת שמטרתה לצמצם את "הבירוקרטיה הנפוחה" ו-"אידאולוגיה רדיקלית".
טראמפ, שכבר בקדנציה הראשונה שלו תקף את מחלקת המדינה, סימן אותה שוב למהלך נרחב של קיצוצים. בשבוע שעבר בית המשפט העליון איפשר לממשל לקדם את תוכנית הפיטורים בכל 19 הסוכנויות הפדרליות, כולל מחלקת המדינה – גם בזמן שמתנהלים עדיין הליכים משפטיים.
חלק מהעובדים הודו שההחלטה לפחות שמה סוף לאי הוודאות המתסכלת. אחד מהם אמר: "הדבר היחיד שהיה גרוע יותר מהפיטורים – היה חוסר הוודאות לגביהם".