ועדת המודיעין והביטחון של הפרלמנט הבריטי קבעה היום (חמישי) כי איראן מהווה סכנה חמורה כלפי מתנגדי משטר איראניים שחיים בממלכה, מוסדות יהודיים, הקהילה היהודית ויעדים ישראליים בבריטניה, וכי האיום ממנה משתווה לרמה שמציבה רוסיה, כך לפי דיווח שמתפרסם בסוכנות הידיעות euronews.
על פי הדו"ח, בין ינואר 2022 לאוגוסט 2023 נרשמו לפחות 15 ניסיונות חטיפה או התנקשות באזרחים או תושבים בריטיים. יו"ר הוועדה, הלורד קוואן ג'ונס, ציין כי מדובר ב"איום רחב היקף, מתמשך ובלתי צפוי", שהולך ומחמיר.

הדו"ח הדגיש שאיראן אינה פועלת בתוכנית סדורה כמו רוסיה או סין, אלא בצורה כאוטית, תוך נכונות גבוהה להסתכן. בנוסף, הוא תיאר דפוס פעולה הכולל גם פעילות סייבר, חבלה ואיסוף מודיעין נגד הקהילה היהודית וגורמים המזוהים עם ישראל בממלכה.
שגרירות איראן בלונדון הכחישה את הממצאים, וטענה כי מדובר ב"האשמות חסרות בסיס, ממניעים פוליטיים". בהצהרתה נאמר כי "איראן דוחה כל טענה על אלימות או ריגול על אדמת בריטניה", וכי ההאשמות "מלבות מתחים מיותרים".
הדו"ח המלא, המשתרע על פני 206 עמודים, נשלח לראש הממשלה קיר סטארמר כבר במרץ, ולאחר מכן עבר לארגוני המודיעין לבחינה מטעמי ביטחון לאומי.
