מזכיר המדינה של ארצות הברית, מרקו רוביו, אמר היום (חמישי) כי ישראל וחמאס הסכימו פחות או יותר על התנאים להפסקת אש בעזה, וכי כעת נדרש דיון בדרכי היישום. לדברי רוביו, אנחנו קרובים יותר משהיינו זמן רב להפסקת אש בעזה. עוד הוסיף רוביו, כי ישראל הראתה גמישות בשיחות.
בנאום לעיתונות במהלך פסגת איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה בקואלה לומפור, הביע רוביו אופטימיות בנוגע להסכם אפשרי, והביע תקווה שישראל וחמאס יגיעו אליו בקרוב. רוביו אישר כי השליח המיוחד של ארה"ב למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, נמצא בקשר עם שני הצדדים ויקיים משא ומתן מקרוב בתקופה הקרובה.

אמש נועד ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארצות הברית בפעם השלישית בבית הלבן. לשכת ראש הממשלה מסרה כי השניים התמקדו במאמצים לשחרור החטופים בעזה. "אנחנו לא מרפים מזה לרגע", אמר ראש הממשלה, וציין את המחיר הכבד ששילמה ישראל בשבוע האחרון עם נפילתם של שישה חיילים בקרבות מול חמאס ברצועה.
לפי כתבנו המדיני תמיר מורג, רה"מ הדגיש שיש לו ולנשיא האמריקני אסטרטגיה וטקטיקה משותפת כדי להגיע לעסקה, אך גם הדגיש כי לישראל יש קווים אדומים. "בהצהרה באנגלית הוא דיבר על 'שחרור כל החטופים וסיום שלטון חמאס ברצועת עזה' – טרמינולוגיה שונה מאשר חיסול חמאס", ציין מורג.

אמש דווח כי לשכת ראש הממשלה פנתה לצה"ל בבקשה לשרטט קו דרומי לציר מורג "שאפשר לחיות איתו", כך פרסם ינון מגל בתוכנית "הפטריוטים". על פי כתבנו הצבאי הלל ביטון, המטרה היא ליצור סגר דרומי נוסף, מלבד ציר פילדלפי, ובכך לאפשר נסיגה מציר מורג והתקדמות אפשרית לכיוון עסקה.
