accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

הסכם בנושא בינה מלאכותית נחתם בין ישראל לארה"ב

יעקב ברדוגו

יעקב ברדוגו

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

8

13

like

0

dislike

במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון, ישראל וארה"ב חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית והביטחון האנרגטי • ההסכם כולל הקמת צוותים משותפים והשקעה כספית אמריקאית לקידום יוזמות בתחום


הישג מדיני ראשון בביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון: ישראל חתמה לפני זמן קצר על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית (AI) עם ארצות הברית, בדגש על ביטחון אנרגטי.

ההסכם נחתם בין משרד האנרגיה הישראלי בראשות השר אלי כהן, לבין משרד הפנים ומשרד לביטחון המולדת של ארה"ב, והוא נחשב להסכם אסטרטגי שמטרתו לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות סביב אתגרי האנרגיה והביטחון בעידן הטכנולוגי.

maximize-image
images-count1+
חתימת ההסכם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו

על פי גורמים מדיניים, במסגרת ההסכם יוקמו צוותים משותפים לשתי המדינות ותושקע בו גם תמיכה כספית משמעותית מצד הממשל האמריקאי, לצורך קידום יוזמות בינה מלאכותית בתחום הביטחוני והאנרגטי.

maximize-image
images-count1+
חתימת ההסכם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו

בממשלה רואים בהסכם זה אבן דרך חשובה נוספת בביקורו של נתניהו בארה"ב, שמסמן הידוק קשרים טכנולוגיים ואסטרטגיים עם וושינגטון. פרטי ההסכם המלאים צפויים להתפרסם במהלך השעה הקרובה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News