הפרקליטות הגישה היום (שני) לבתי המשפט שתי בקשות לעיכוב הליכים בתביעות אזרחיות שהגיש שלמה פילבר נגד מדינת ישראל ונגד בעלי תפקידים ברשויות החקירה והתביעה אחת מהן היא טענה של פילבר למעשה סדום שביצע בו סוהר. לטענת הפרקליטות, ניהול ההליכים האזרחיים עלול לשבש את ההליך הפלילי בתיקי האלפים ו"לזהמו".
לפי הפרקליטות, שתי התביעות הוגשו בסמוך או לאחר שהמדינה הודיעה כי היא שוקלת לבטל את הסכם עד המדינה של פילבר בתיקי האלפים. עוד נכתב בבקשות כי עולה חשש שמטרתן של התביעות היא לשרת את קו ההגנה של הנאשמים במשפט הפלילי, בו העיד פילבר כעד מדינה, ולערער את מהימנות עדותו במשטרה, בניסיון פסול להשפיע על ההליך הפלילי.

הבקשה הראשונה לעיכוב הליכים הוגשה בתביעה שהגיש פילבר השנה, שבה טען כי נגרמו לו נזקים כבדים בשל מסכת התעללות במהלך מעצרו וחקירתו – כולל "מעשה סדום" שביצע בו לטענתו סוהר בכלא הדרים.
הפרקליטות טענה בתגובה כי כתב התביעה "שזור בטענות נטולות אחיזה במציאות, בלתי מבוססות וחוטאות לאמת", שמטרתן להכפיש את מערכת אכיפת החוק והתביעה ולהלך אימים על החוקרים והמעידים בהליך הפלילי.

הבקשה השנייה לעיכוב הליכים הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, במסגרת תביעת נזיקין שהגישו פילבר ורעייתו בשנה שעברה. השניים טענו כי המשטרה מימשה נגדם צו האזנת סתר במסגרת חקירת "תיק 4000" תוך פגיעה בפרטיותם וחריגה מסמכות.
הפרקליטות השיבה כי התביעה נוגעת לחומרים החוסים תחת תעודת חיסיון בהליך הפלילי, ושעניינים אלה כבר נדונו בעבר בבתי המשפט בעתירות לגילוי ראיה שהגישו הנאשמים בתיקי האלפים.

חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה את בקשת הפרקליטות: "זוכרים שאמרתי לכם שיש הנחייה בפרקליטות להגיש בקשה לעיכוב הליכים בכל תיק שעלול לפגוע בתזת התביעה במשפט נתניהו? אז כצפוי, הוגשה בקשה לעיכוב ההליכים בתביעתו של פילבר. חס וחלילה שנחשף לאמת הנוראית ברדיפת רה״מ שהצדיקה ביצוע מעשה מיני מחריד בגופו של פילבר. אני יכולה רק לקוות שהשופט ידחה את הבקשה שהוגשה חודשים ארוכים לאחר הגשת התביעה".
