שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (שני) כי רשות התעופה האירופית הסירה את כל ההמלצות וההגבלות שהוטלו על טיסות לישראל בעקבות מבצע "עם כלביא" והירי מאיראן. מדובר בצעד משמעותי שישפיע על חזרתן של חברות תעופה אירופיות לפעילות סדירה בקווים לישראל.
"לאחר שיחות רבות ודיונים שקיימנו עם בכירים ברשות התעופה האירופית ובמדינות שונות באירופה, אני שמחה לבשר: ההמלצה שלא לטוס לישראל הוסרה", מסרה רגב.

לדבריה, מדובר בהחלטה שתשפיע באופן מיידי על חברות תעופה שלא שבו לפעול בישראל מאז פרוץ המלחמה, וכעת תוכלנה לחדש את פעילותן ולהחזיר את ישראל למפת התעופה הבינלאומית.
רגב ציינה כי לאורך כל תקופת הלחימה פעלה לשמירה על שמיים פתוחים ורציפות תעופתית: "למעט מספר ימים במהלך מבצע 'עם כלביא', נתב"ג נשאר פעיל. ההחלטה של אירופה מוכיחה: ישראל יודעת להגן על עצמה וגם לספק ביטחון למטוסים ולנוסעים".
שרת התחבורה הודתה לגורמים רבים שסייעו בהובלת המהלך, בהם מנכ"ל המשרד משה בן זקן, מנהל רת״א שמואל זכאי, משרד החוץ ואנשי המקצוע הנוספים. "ישראל פתוחה לעולם ומזמינה את העולם לשוב אליה," סיכמה רגב, והבטיחה להמשיך לפעול להרחבת הקשרים עם מדינות וחברות תעופה נוספות.
