יו״ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת המפלגה בכנסת לסוגיות הבוערות על סדר היום – בראשן חוק הגיוס, השבת החטופים, והאפשרות שיצטרף לממשלה והבהיר חד משמעית: "אנחנו לא מדברים עם אף אחד על הצטרפות לממשלה ואין בכך צורך".
גנץ פתח את דבריו בהתייחסות לעזיבתם של חברי הכנסת גדי איזנקוט ומתן כהנא: "זו ישיבת הסיעה הראשונה שלנו בלי גדי ומתן. אני מאחל לשניהם הצלחה בדרכם. שניהם אנשים טובים וראויים. אני מקבל בברכה את איתן שכבר איתנו, ואת יעל שתצטרף בהמשך השבוע".
ח"כ בני גנץ בפתח ישיבת סיעתו: "אנחנו לא מדברים עם אף אחד על הצטרפות לממשלה ואין בכך צורך. כמו שעשינו בזמן הלחימה בלבנון ובאיראן, נדע לגבות אותה גם כדי להשיב את אחינו ואחיותינו"@gantzbe @Kachollavan19 pic.twitter.com/ExaNea36Fd
— ערוץ כנסת (@KnessetT) July 7, 2025
בהמשך התייחס גנץ לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון, והדגיש את חשיבותה של ההזדמנות המדינית: "הנסיעה הזו חייבת להתמקד בראש ובראשונה בקידום מתווה להשבת כל החטופים. אני מאחל לו הצלחה, יש חלון הזדמנויות להשיב את החטופים ולסגור הסכמים שיכולים לעצב מחדש את פני המזרח התיכון".
לדבריו, למרות המחלוקות הפוליטיות, לנתניהו יש רוח גבית: "יש לו גיבוי מהעם וגם גיבוי פוליטי. פוליטיקה קטנה לא תהיה מכשול למהלכים גדולים".
בנוגע לחוק הגיוס שמקדם הקואליציה אמר גנץ בחריפות: "החוק המוצע הוא מכונית בלי מנוע. יש רוב אדיר בציבור ובכנסת למתווה שירות אמיתי, לא למהלכים ריקים מתוכן שנועדו לסמן וי".
