כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו היום (שני) נגד תושב ת"א, בן 27, בחשד שביצע משימות בשליחות איראן, במסגרתן התבקש לצלם בתי נבחרי ציבור, בסיסים צבאיים ואף ריסס גרפיטי. עוד עלה במהלך החקירה, כי החשוד קיבל אלפי דולרים במטבעות וירטואליים בתמורה לביצוע משימות שהתבקש.
במסגרת החקירה, כוחות המשטרה פשטו על ביתו של החשוד בת"א וביצעו חיפוש, שבמהלכו נתפסו אמצעי מדיה דיגיטלים שונים ומחשבים ששימשו עפ"י החשד ליצירת קשר עם האיראנים.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בתל אביב. היום, עם סיום החקירה, הוגשה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש נגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
בשבוע שעבר, שוטרי יחידת ההונאה של מחוז הדרום עצרו בנתב"ג צעיר בן 25, תושב באר שבע, בחשד למגע עם סוכן זר מאיראן, כך נמסר מהמשטרה. המעצר התבצע בעקבות הכוונה מודיעינית של שירות הביטחון הכללי (שב"כ), ובמסגרת חשד לפעילות ביטחונית חמורה מול גורמים עוינים. היום הובא החשוד לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע, שם הוארך מעצרו עד ליום שני, ה-7 ביולי.

ימים ספורים לפני כן, המשטרה עצרה שלושה ישראלים נוספים בחשד לריגול לטובת איראן. באחת הפרשות נעצר מרק מורגיין, בן 33 מבקעת הירדן, בחשד כי עמד בקשר ישיר עם גורם עוין והסכים לבקשתו לאסוף רימון יד מנקודה נסתרת – רימון שעל פי החשד יועד לפגיעה באזרחים ישראלים. בנוסף, העביר מורגיין סרטון שצילם במהלך מבצע "עם כלביא" לבקשת אותו גורם.
