גבר צרפתי, בן 18, נעדר באיראן מאז אמצע יוני, כך אישר היום (שני) השר הצרפתי האחראי על אזרחי המדינה בחו"ל, לורן סן-מרטין. לדבריו, הרשויות בפריז אינן יודעות מה עלה בגורלו. "זוהי היעלמות מדאיגה ואנחנו בקשר עם המשפחה", אמר השר והוסיף: "זה מדאיג משום שלאיראן יש מדיניות מכוונת של לקיחת בני ערובה מערביים".
השר לא אמר במפורש שהרשויות האיראניות מחזיקות בנעדר, שמחזיק גם באזרחות גרמנית. לפי דיווחים בתקשורת הצרפתית, הוא היה בטיול אופניים באזור ונעלם ימים ספורים לאחר התקיפה הישראלית באיראן.

במקביל, מקור דיפלומטי אישר כי איראן מאשימה שני אזרחים צרפתים נוספים, ז'אק פריז וססיל קוהלר – בריגול עבור המוסד. השניים עצורים במדינה יותר משלוש שנים, במה שצרפת מכנה כחטיפה.
שר החוץ הצרפתי ז'אן-נואל בארו, ששוחח אתמול עם עמיתו האיראני עבאס עראקצ'י, דרש את שחרורם "המיידי והבלתי מותנה" של פריז וקוהלר – אך לא הזכיר בהצהרתו את הצעיר הנעדר. אחותה של קוהלר אמרה כי השניים הועברו לאחרונה מכלא אווין בטהרן בעקבות התקיפה הישראלית באתר, אך לא נמסר לה היכן הם מוחזקים כעת.

בשנים האחרונות, עצרו משמרות המהפכה של איראן עשרות אזרחים זרים ובעלי אזרחות כפולה, לעיתים באשמות ריגול. ארגוני זכויות אדם ומדינות מערביות מאשימים את טהרן בשימוש בעצורים זרים כקלפי מיקוח – איראן מצידה מכחישה בתוקף.
