accessibility-icon
share-icon
טראמפ יורד מהמטוס בסעודיה, ארכיון | צילום: רויטרס
טראמפ יורד מהמטוס בסעודיה, ארכיון | צילום: רויטרס

טראמפ: "אני רוצה שתושבי עזה יהיו בטוחים, הם עברו גיהנום"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ח תמוז ה'תשפה (04.07.25)

44

19

like

12

dislike

הנשיא טראמפ התבקש להתייחס לתוכנית שהציג מוקדם יותר השנה להגירת עזתים מהרצועה, ונשאל אם הוא עדיין מעוניין שארה"ב תשתלט על המיקום האסטרטגי • הנשיא סירב להשיב באופן חד משמעי ואמר: "אני רוצה שאנשי עזה יהיו בטוחים, הם עברו גיהנום"


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאל הלילה (חמישי) בטרם עלה על כבשן המטוס לדה מוין, אם הוא עדיין מעוניין שארה"ב תשתלט על הרצועה, אולם סרב להשיב באופן חד משמעי, ואמר כי הוא מעוניין ש"אנשי עזה יהיו בטוחים, הם עברו גיהנום", זאת ברקע ביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, והדיווחים על התקדמות במגעים בין ישראל לחמאס באשר להפסקת אש.

במענה לשאלות כתבים בטרם נסע לאייווה לפתיחת חגיגות יום העצמאות האמריקני, דונלד טראמפ התבקש להתייחס לתוכנית שהציג מוקדם יותר השנה להגירת עזתים מהרצועה, ונשאל אם הוא עדיין מעוניין שארה"ב תשתלט על המיקום האסטרטגי. הנשיא טראמפ השיב: "אני רוצה שאנשי עזה יהיו בטוחים, הם עברו גיהנום".

את הדברים אמר הנשיא ברקע ביקורו של ראש הממשלה בשבוע הבא בוושינגטון בשבוע הבא, שדווח לראשונה בחדשות 14. בהתייחסו לפסגה הצפויה בין שני המנהיגים מוקדם יותר השבוע, טראמפ ציין כי הם ידונו על עזה ועל איראן. הנשיא הבהיר כי הוא מצפה שכבר בשבוע הבא תהיה הפסקת אש בעזה.

maximize-image
images-count1+
הנשיא דונלד טראמפ | צילום: לירי אגמי, פלאש 90

לדברי כתבנו המדיני תמיר מורג, "השבוע הגיע לבירה האמריקנית השר רון דרמר על מנת להכין את ביקורו של נתניהו ולדון עם בכירים בממשל בשורה של נושאים. בין השאר נפגש דרמר עם מזכיר המדינה מרקו רוביו, שגם מכהן כעת כיועץ לביטחון לאומי, עם שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון סטיב ויטקוף ועם סגן הנשיא ג'יי דיוונס".

כמו כן, התבטאותו של הנשיא נאמרה בעוד מתפרסמים דיווחים אודות הפסקת אש צפויה בין ישראל לחמאס. מוקדם יותר הלילה, כתב ערוץ אל-אקצה פרסם כי ארגון הטרור חמאס השיב בחיוב למתווה, במסגרתו ישוחררו 10 חטופים חיים ו-15 חטופים חללים במהלך 60 ימים. יחד עם זאת בארגון הטרור טרם פרסמו תשובה רשמית. יש לציין כי בפעמים הקודמות בהן בחמאס השיבו בחיוב לעסקה, הם כרכו אותה בתנאים נוספים דבר שהיווה דה-פקטו תשובה שלילית.

maximize-image
images-count1+
טראמפ וביבי | צילום: לירי אגמי, פלאש 90

בריאיון עם כתבנו המדיני תמיר מורג, שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי התייחס לעסקה: "אני סובר שכולם רוצים את אותו הדבר. הראשון, להחזיר הביתה את החטופים. אני יודע שזה מה שהנשיא רוצה, זה מה שראש הממשלה רוצה, וזה גם מה שאזרחי ארה"ב וישראל רוצים. הסיבה היחידה שזה עוד לא קרה, היא שחמאס שעד כה חמאס לא רצה שזה יקרה. בואו נקווה שהשבוע הם יחליטו שהם רוצים שזה יקרה", הוסיף.

על עתיד שילטונו של חמאס ברצועה אמר האקבי: "כפי שאמר, שוב ושוב וללא כל סתירה, לחמאס אין עתיד בעזה, לא לנהל אותה, לא להיות אחראי עליה. ואני חושב שרוב האנשים מבינים שהשארת חמאס אחראי על עזה, זה כמו להשאיר את הנאצים בגרמניה בסוף מלחמת העולם השנייה. הנשיא הבהיר שזו אינה מסקנה מקובלת. אני מאמין לנשיא במילה שלו. אה, הוא, הוא בהחלט מגבה את זה במעשיו. הייתי אומר שחמאס צריך לסמוך עליו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News