צבא איראן העמיס בחודש שעבר מוקשים ימיים על כלי שיט במפרץ הפרסי, צעד שהגביר חששות בוושינגטון כי טהרן מתכוננת לחסום את מיצרי הורמוז, כך דיווחו היום (רביעי) שני גורמים אמריקאים שביקשו להישאר בעילום שם בשל רגישות המידע המודיעיני, לרויטרס.
ההכנות, שזוהו על ידי המודיעין האמריקאי לאחר תחילת מבצע "עם כלביא", לא דווחו קודם לכן. המוקשים לא נפרסו, אך הצעד מרמז על כוונה אפשרית של איראן לסגור את מיצר הורמוז, נתיב ספנות מרכזי שבו עוברים כחמישית ממשלוחי הנפט והגז העולמיים. חסימה כזו הייתה עלולה להעלות את מחירי האנרגיה העולמיים ולפגוע קשות במסחר.
מיצר הורמוז, הממוקם בין עומאן לאיראן, מחבר את המפרץ הפרסי עם מפרץ עומאן והים הערבי, ורוחב נתיב הספנות בו הוא 3 קילומטרים לכל כיוון בנקודה הצרה ביותר. חברות אופ"ק כמו ערב הסעודית, איחוד האמירויות, כווית ועיראק, וכן קטאר, יצואנית גז טבעי נוזלי מובילה, מסתמכות על המצר להובלת רוב נפט וגז לאסיה. איראן עצמה מייצאת את רוב מאגרי הנפט הגולמי שלה דרך המיצר, מה שהגביל את תמריציה לסגור אותו.
ב-22 ביוני, לאחר הפצצות אמריקאיות על שלושה מאתרי הגרעין המרכזיים של איראן, דווח כי הפרלמנט האיראני תמך בהצעה לחסימת המיצר, אך ההחלטה לא הייתה מחייבת, והמועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן היא שהייתה צריכה לקבוע זאת באופן סופי.

איראן איימה בעבר לסגור את המיצר, אך מעולם לא מימשה זאת. לא ידוע מתי בדיוק במהלך המלחמה הועמסו המוקשים, והאם פורקו מאז. המודיעין האמריקאי, שלא חשף כיצד זוהו המוקשים, משתמש בדרך כלל בתמונות לוויין או מקורות אנושיים.
גורם בבית הלבן מסר כי "הודות למבצע 'פטיש חצות', למבצע נגד החות'ים וללחץ המרבי, מיצר הורמוז נותר פתוח, חופש הניווט הושב, ואיראן נחלשה משמעותית". שני גורמים אמריקאים ציינו כי ייתכן שההכנות היו תחבולה לשכנע את וושינגטון ברצינות כוונותיה של טהרן, או הכנה למקרה שתינתן פקודה לסגירה.

הצי החמישי של ארה"ב בבחריין אחראי על הגנת המסחר באזור, עם ספינות נגד מוקשים שהוחלפו זמנית בספינות קרב חוף לפני התקיפות על איראן, מחשש לתגמול. תגובת איראן המיידית הסתכמה במתקפת טילים על בסיס אמריקאי בקטאר, אך גורמים אמריקאים לא שללו תגמול נוסף.
