הפנטגון החליט לאחרונה להקפיא משלוחים של טילים להגנה אווירית ותחמושת מדויקת שיועדו לאוקראינה – כך דווח הלילה (שלישי) ב"פוליטיקו". על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה בעקבות חשש גובר בקרב גורמים בכירים במשרד ההגנה האמריקני מפני ירידה מסוכנת ברמות המלאי האסטרטגי של צבא ארה"ב.

רוסיה שיגרה מספר שיא של 5,438 כטב"מים בחודש לעבר אוקראינה
לפי שלושה מקורות שמעורבים בנושא, ההחלטה קודמה על ידי ראש מחלקת המדיניות בפנטגון, אלברידג' קולבי, ואושרה לאחר בחינה מקיפה של מצב המחסנים הצבאיים בארה"ב. הממצאים העלו כי הכמות הכוללת של טילים, פגזים ותחמושת מדויקת נמצאת במגמת ירידה חריגה, דבר שהוביל להקפאה מיידית של משלוחים לאוקראינה במסלול הסיוע הקרוי Drawdown – במסגרתו מועבר ציוד ישירות מהמלאי האמריקאי.
הקפאת הסיוע מתבצעת בעיתוי רגיש במיוחד, על רקע מתקפות אוויריות מהחמורות ביותר שידעה אוקראינה מאז תחילת המלחמה. לפי נתונים שפירסם הממשל בקייב, רק בסוף השבוע האחרון שיגרה רוסיה מתקפה אווירית רחבת היקף שכללה 477 כטב"מים, לצד 60 טילים – מתוכם 249 יורטו ו-226 נוספים ככל הנראה שוגרו לשווא בעקבות שיבושים אלקטרוניים.

הקרמלין: "אין התקדמות בקביעת מועד לשיחות שלום עם אוקראינה"
ההחלטה האמריקנית עוררה דאגה בקרב גורמים בקונגרס ובמדינות שותפות של אוקראינה, החוששות כי הקפאת המשלוחים תותיר את קייב חשופה למתקפות נוספות. עד כה, הועבר הסיוע האמריקני בשני מסלולים עיקריים – דרך מלאי קיים של הצבא, ודרך קרן ייעודית לרכש ציוד ביטחוני חדש (USAI). על פי הדיווח, התקציב של קרן ה-USAI נוצל במלואו בתקופת ממשל ביידן, וממשל טראמפ הנוכחי טרם ביקש תוספת תקציב לסיוע נוסף.
