רוסיה שיגרה מספר שיא של 5,438 כטב"מים לעבר אוקראינה במהלך חודש יוני בלבד – כך נמסר מחיל האוויר האוקראיני. מדובר בכרבע יותר ממספר הכטב"מים ששיגרה מוסקבה במרץ, שעמד אז על 4,198. מאז מאי, הגבירו הרוסים משמעותית את קצב התקיפות האוויריות, עם גלי הפצצות וכטב"מים שהופכים לתכופים ועצימים יותר.
לדברי שר החוץ האוקראיני אנדריי סיביה, במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הגרמני בקייב, היו רק שני ימים ב-18 החודשים האחרונים שבהם לא תקפה רוסיה את אוקראינה באמצעות טילים או כטב"מים. לפי הנתונים העדכניים, רוסיה מסוגלת כיום לשגר בלילה אחד כמות כטב"מים זהה לזו ששיגרה במשך חודש שלם בקיץ שעבר.

על פי הדיווחים, ב-29 ביוני לבדו שיגרה מוסקבה 477 כטב"מים – המתקפה האווירית הגדולה ביותר מאז תחילת הפלישה המלאה. ב-17 ביוני, נערכה המתקפה הקטלנית ביותר על קייב מאז פברואר 2022, שגרמה למותם של 30 בני אדם ולפציעתם של 172 נוספים, בתקיפה שנמשכה תשע שעות.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסר כי בסך הכול, שיגרה רוסיה כ-28 אלף רחפני שאהד מאז תחילת המלחמה. כטב"מים אלה מיובאים מאיראן, אך במקביל, החלה מוסקבה להשתמש ברחפני "גראן" המיוצרים ברוסיה ומבוססים על דגם השאהד. בנוסף, נעשה שימוש ברחפני גרפיה-A1 המבוססים על רכיבים סיניים.

חלק מהכטב"מים המשוגרים הם כטב"מים מזוייפים – דמויי שאהד ללא חומר נפץ, שנועדו להטעות את מערכות ההגנה האווירית. בתקיפות האחרונות, כ-50% מהרחפנים היו פיתיונות מסוג זה, הנשלחים בגל הראשון לפני שיגור טילים בליסטיים ושיוטיים שמנסים להציף את מערכות ההגנה של אוקראינה.
בלילה שבין שלישי לרביעי, שיגרה רוסיה 52 רחפני שאהד ופיתיונות נוספים לעבר אוקראינה. מערכות ההגנה האוקראינית הודיעו כי הצליחו ליירט או להפריע ל-47 מהם, באמצעות יירוט פיזי או לוחמה אלקטרונית. לפחות שני אזרחים נהרגו ו-15 נפצעו במחוזות חרקוב, חרסון, מיקולייב, סומי וזפוריז'יה.
