יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב הערב (שני) להחלטה של חבר מפלגתו גדי איזנקוט לעזוב את הסיעה, כשהוא מסביר כי "בשבועות האחרונים, התגלו פערים אידיאולוגים משמעותיים בתפיסות בינינו, בנוגע לדרך הנכונה לשרת את מדינת ישראל".
לטענת גורם בסביבתו של יו"ר המחנה הממלכתי, ה"פערים האידיאולוגים" אותם מזכיר גנץ קשורים דווקא לבנימין נתניהו. בעוד שגנץ מאמין בצורך בממשלת הסכמות לאומית רחבה, ולא בהמשך הריב של גוש מול גוש והחרמות על נתניהו, אייזנקוט, כמו חבר הכנסת ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, מאמין שצריך להמשיך להחרים את ראש הממשלה.

בסביבתו של גדי אייזנקוט, כמובן, מכחישים את הטענות, ואומרי כי חבר הכנסת מתכוון להביא "פוליטיקה חדשה" למגרש.
הדברים מגיעים על אף שבדיווחים הרשמיים גנץ ואייזנקוט הדגישו כי יש ביניהם חברות ארוכת שנים והערכה רבה, ולדבריהם ימשיכו לשתף פעולה למען המטרות המשותפות ולמען עם ישראל גם בעתיד.

גדי איזנקוט עוזב את המחנה הממלכתי – ומחזיר את המנדט למפלגה
כזכור, ההודעה הגיעה על רקעה היציאה של גנץ לבחירות מקדימות, לבקשת איזנקוט. גדי מצידו טוען שהמשחק מכור מהצד השני – כיון שהפריימריז לא דמוקרטיים – כך שהוא לא יכול לנצח בהם. בסביבת גנץ טוענים שאיזנקוט הבין שהוא לא מספיק חזק כדי לנצח ולכן הוא הולך על המהלך הזה.
