יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הערב (שני) לעזיבתו של חבר הכנסת גדי איזנקוט את המפלגה, וטען כי העזיבה היא על רקע אידיאולוגי ביניהם, כשלדבריו: "בשבועות האחרונים, התגלו פערים אידיאולוגים משמעותיים בתפיסות בינינו, בנוגע לדרך הנכונה לשרת את מדינת ישראל".
לאחר מכן, הוסיף גנץ מילות פרידה לחבר מפלגתו: "גדי הוא קודם כל חבר אישי. הוא אדם ראוי, ששירת את המדינה עשרות שנים ואני בטוח שימשיך לשרת אותה בדרכו. גם אם השותפות הפוליטית ביננו הסתיימה בעת הזו – החברות והכבוד ההדדי ישארו".

כזכור, חבר הכנסת גדי איזנקוט הודיע מוקדם יותר היום ליושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, על כוונתו לעזוב את המפלגה. השניים מדגישים כי יש ביניהם חברות ארוכת שנים והערכה רבה, ולדבריהם ימשיכו לשתף פעולה למען המטרות המשותפות ולמען עם ישראל גם בעתיד.

גדי איזנקוט עוזב את המחנה הממלכתי – ומחזיר את המנדט למפלגה
הדבר מגיע ברקע כך שגנץ יצא לבחירות מקדימות לבקשת איזנקוט. גדי מצידו טוען שהמשחק מכור מהצד השני כיון שהפריימריז לא דמוקרטיים – כך שהוא לא יכול לנצח בהם. בסביבת גנץ טוענים שאיזנקוט הבין שהוא לא מספיק חזק כדי לנצח ולכן הוא הולך על המהלך הזה.
