accessibility-icon
share-icon
המסחר בוול סטריט, ארכיון | צילום: שאטרסטוק
המסחר בוול סטריט, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

וול סטריט: יום המסחר נפתח בעליות, מניית אורקל מזנקת

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

0

like

0

dislike

מדדי המניות המובילים בארה"ב נפתחו בעליות, וזאת על רקע התקדמות בשיחות הסחר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואישור בקריאה ראשונה של הצעת חוק המס בהיקף של 4.5 טריליון דולר בסנאט • מדד דאו ג'ונס עלה בכ־0.5%, מדד S&P 500 התחזק בכ־0.3%, ונאסד"ק זינק בכ־0.4%


מדדי המניות המובילים בארה"ב נפתחו הערב (שני) בעליות, וזאת על רקע התקדמות בשיחות הסחר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואישור בקריאה ראשונה של הצעת חוק המס בהיקף של 4.5 טריליון דולר בסנאט. מדד דאו ג'ונס עלה בכ־0.5%, מדד S&P 500 התחזק בכ־0.3%, ונאסד"ק זינק בכ־0.4%. בכך, המשיכו המדדים להתקרב לרמות שיא, בסיומה של מחצית ראשונה תנודתית במיוחד בשוק ההון.

קנדה ביטלה ברגע האחרון מס דיגיטלי שהוטל על ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות, ובכך איפשרה חידוש השיחות עם וושינגטון – לאחר שטראמפ כינה את המס "התקפה בוטה" והודיע על עצירת המגעים. סבב המכסים החדש בארה"ב צפוי להיכנס לתוקף ב־9 ביולי, אך טראמפ הבהיר כי אינו סבור שיש צורך להאריכו. במקביל, הסנאט האמריקאי צפוי לדון הערב בעשרות תיקונים להצעת החוק הכלכלית, אשר לפי הערכות משרד התקציב תגדיל את הגירעון ב־3.3 טריליון דולר בעשור הקרוב.

maximize-image
חברת אורקל | צילום: שאטרסטוק

בתוך כך, שוק המניות ממשיך להגיב בחיוב להתפתחויות. מניית HPE זינקה בלמעלה מ־13% לאחר שהחברה הודיעה על פשרה עם משרד המשפטים בתיק הגבלים עסקיים, מה שיאפשר לה להשלים רכישה של Juniper Networks. גם מניית ג'וניפר טיפסה בכ־8%. במקביל, מניית אורקל קפצה ביותר מ־7% לאחר שדיווחה על שורת הסכמי ענן משמעותיים, כולל אחד שצפוי להכניס למעלה מ־30 מיליארד דולר בשנה החל מ־2028.

השווקים ייסגרו מוקדם ביום חמישי ויישארו סגורים ביום שישי לרגל חגיגות ה־4 ביולי. דו"ח התעסוקה של יוני, שיתפרסם ביום חמישי, צפוי להוות נקודת מבחן נוספת לציפיות להפחתת ריבית מצד הפדרל ריזרב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News