בפעילות משותפת של היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ומשירות הביטחון הכללי, נעצרו שלושה ישראלים בחשד לביצוע משימות ריגול בשירות גורמי מודיעין עוינים, לרבות איראן.
על פי הודעת המשטרה, באחת הפרשות נעצר מרק מורגיין, בן 33 מבקעת הירדן, בחשד כי עמד בקשר ישיר עם גורם עוין והסכים לבקשתו לאסוף רימון יד מנקודה נסתרת – רימון שעל פי החשד יועד לפגיעה באזרחים ישראלים. בנוסף, העביר מורגיין סרטון שצילם במהלך מבצע "עם כלביא" לבקשת אותו גורם.

התבקש לצלם בסיסים: תושב ת"א נעצר בחשד שריגל עבור איראן
בפרשה נוספת, נעצרו שני צעירים תושבי טבריה – יוני סגל בן 18 ונהוראי עומרי מזרחי בן 20. לפי המידע שהביאה כתבת חדשות 14 מילן עמר, השניים עמדו אף הם בקשר עם גורמי מודיעין ממדינת אויב, וביצעו משימות שכללו צילום ואיסוף מידע בקניונים ובמרכזים רפואיים ברחבי הארץ. בין היתר תיעדו את גראנד קניון בחיפה, ביג פאשן טבריה, דיזנגוף סנטר ובית החולים איכילוב. הם אף הפצירו במפעיליהם להעביר להם משימות נוספות.
מהחקירה עולה כי השניים אף התבקשו לחסל אדם שזהותו טרם ידועה, תמורת מאות אלפי שקלים, לאחר הכשרה במדינה זרה – אך נעצרו טרם מימוש המשימה.

חשד לריגול לטובת איראן: צעיר מחיפה גויס דרך אתר חיפוש עבודה
היום הוגשה הצהרת תובע בעניינם של השלושה, ובית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרם בארבעה ימים נוספים, עד יום חמישי. לדברי המשטרה והשב"כ, מדובר בפרשות חמורות הממחישות את ניסיונותיה של איראן לנצל אזרחים ישראלים לביצוע פעולות טרור וריגול בתוך שטח מדינת ישראל.
