נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ראשון) כי אין בכוונתו לדחות את הדד-ליין שהציב ל-9 ביולי עבור השותפות המרכזיות של ארה"ב להגיע להסכמי סחר, ואמר: "אני לא חושב שאצטרך", אך הוסיף: "אני יכול, לא עניין גדול".
במהלך מסיבת עיתונאים שקיים ביום שישי, אמר טראמפ כי הממשל שומר לעצמו את הזכות לשנות את המועד – "אנחנו יכולים להאריך את זה, אנחנו יכולים לקצר את זה" – אך לדבריו, הוא מעדיף דווקא לקצר את התקופה. במקביל, הודיע טראמפ כי ארה"ב מנתקת את שיחות הסחר עם קנדה, והזהיר כי בשבוע הקרוב תוטל על המדינה מכס חדש, זאת בתגובה לכוונתה להחיל מס שירותים דיגיטליים על חברות אמריקניות. "זו התקפה ישירה ובוטה על ארצנו", כתב טראמפ.
למרות העימות עם קנדה, סוכנויות הדירוג הכלכלי בארה"ב מדווחות על אווירה אופטימית בשווקים, על רקע התקדמות במו"מ מול סין. על פי ההסכמות האחרונות בין הצדדים, סין תספק לארה"ב מתכות נדירות, בתמורה להסרת צעדי נגד מצד הממשל האמריקני. שר האוצר האמריקני סקוט בסנט ציין כי ארה"ב צפויה להשלים הסכמי סחר עם עשר מדינות שותפות נוספות עד תחילת ספטמבר, וכי שיעורי המכס שייקבעו מול סין יעמדו על 30% ליבוא מארה"ב ו-10% ליבוא מסין.
הבית הלבן רמז על נכונות להאריך את המועד במקרים מסוימים, ככל שמדובר במדינות שמנהלות משא ומתן "בתום לב". עם זאת, טראמפ הבהיר כי בשלב זה הוא אינו רואה צורך במהלך כזה.
