מאז התקיפות הישראליות, הרשויות באיראן קראו לאזרחים לגלות ערנות ולדווח על כל התנהגות חשודה. ההנחיות כוללות התרעה מפני אנשים שנושאים תיקים, חובשים משקפי שמש בלילה או חובשים כובעים – פריט לבוש נדיר באיראן.
בנוסף, הציבור מתבקש לדווח על לוחיות רישוי גנובות, טנדרים עם משטחי אחסון מכוסים או כאלה הנוסעים בשעות לא שגרתיות. כל אלה, מזהירים הרשויות, עשויים להיות סימנים לפעילות אויב מבפנים.

איראן, ההמומה מהיקף ועוצמת התקיפות הישראליות בחודש האחרון, מנהלת מצוד אינטנסיבי אחרי חשודים כמרגלים. הרשויות עצרו מאות בני אדם, האיצו את משפטיהם והוצאותיהם להורג של מי שהורשע בריגול, ואף קידמו חוק להרחבת השימוש בעונש המוות על עבירה זו.
למדינת ישראל היסטוריה ארוכה של חדירה לאיראן למטרות איסוף מודיעין, חיסולים וחבלה. גורמים רשמיים בשני הצדדים אומרים כי במערכה האחרונה הוכיחה ישראל יכולת להקים רשתות ולבצע מתקפות רחבות מתוך שטח איראן עצמה.

גורמים איראניים טוענים שגילו עדויות לכך שהמוסד מקבל סיוע מפעילים בשטח, אלה כוללים ראיות לכך שטילים ישראליים הורכבו ונפרסו בתוך המדינה, וגילוי אלפי רחפני תקיפה מיניאטוריים בבירה טהרן.
"ברור שלמוסד יש רשת רחבה מאוד בתוך איראן – וכנראה 90 אחוז מהם מקומיים", אמר הפרשן האיראני מוחמד עלי שבאני. "השאלה הגדולה היא: מי הם? האשמה מופנית לכל עבר", הוסיף שבאני.

התקיפה הראשונה של ישראל באיראן ב-13 ביוני הפגינה רמת מודיעין גבוהה במיוחד. בתוך שעות ספורות חוסלו גנרלים בכירים ומדעני גרעין בבתיהם, הושמדו משגרי טילים ומערכות הגנה אווירית, והמנהיג העליון של איראן נאלץ להסתתר.
"הייתה לנו פרצה ביטחונית ומודיעינית מסיבית – אין להכחיש זאת", הודה מהדי מוחמדי, יועץ בכיר ליו"ר הפרלמנט של איראן, בהקלטת שמע בה העריך את הנזק שנגרם.

כזכור, ביום רביעי פרסם המוסד סרטון נדיר שבו דדי ברנע, ראש הארגון, משבח חדר מלא סוכנים כשפניהם מטושטשות על עבודתם נגד איראן. "נהיה שם, כמו שהיינו שם עד עכשיו", אמר ראש המוסד.
מאז התקיפה ב-13 ביוני, הרשויות באיראן טוענות כי חשפו יותר מ-10,000 מיקרו-רחפנים בבירה בלבד – כך ע"פ דיווח בסוכנות הידיעות פארס. גורמי ביטחון איראניים טוענים כי רחפנים אלה, שחלקם מופעלים באמצעות בינה מלאכותית, שימשו להתנקשויות במדענים המעורבים בתוכנית הגרעין.
