accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל לתקשורת הזרה: "המבצע באיראן עיכב את תוכנית הגרעין"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ל סיון ה'תשפה (26.06.25)

1

3

like

2

dislike

הרמטכ"ל זמיר התייחס בהצהרה לתקשורת הבין-לאומית למבצע "עם כלביא", שהסתיים ביום שלישי, ואמר כי צה"ל פעל להסרת איום קיומי מעל מדינת ישראל • לדבריו, במהלך שניים עשר ימי המבצע, "תקף צה"ל בעומק איראן, עיכב את תוכנית הגרעין הצבאית, פגע ביכולות הטילים הבליסטיים וחיסל בכירים שהובילו את מאמצי ההשמדה נגד ישראל"


הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר התייחס הערב (חמישי) בהצהרה לתקשורת הבין-לאומית למבצע "עם כלביא", שהסתיים ביום שלישי, ואמר כי צה"ל פעל להסרת איום קיומי מעל מדינת ישראל. לדבריו, במהלך שניים עשר ימי המבצע, "תקף צה"ל בעומק איראן, עיכב את תוכנית הגרעין הצבאית, פגע ביכולות הטילים הבליסטיים וחיסל בכירים שהובילו את מאמצי ההשמדה נגד ישראל".

זמיר ציין כי במהלך המבצע היה בקשר הדוק עם מקביליו האמריקנים, והדגיש כי "שיתוף הפעולה עם ארצות הברית מבוסס על ערכים משותפים ומחויבות ליציבות אזורית".

maximize-image
חיל האוויר בדרך לתקיפה בטהרן, מבצע "עם כלביא" | צילום: דובר צה"ל

הוא הגדיר את מבצע "פטיש חצות", התקיפה האמריקנית על מתקני הגרעין בפורדו, נתנז ואספהאן, כחלק מרכזי במערכה, וציין כי בעת התקיפות מעל שמי טהראן צה"ל נדרש להיערכות בשש חזיתות נוספות.

בנוגע לרצועת עזה אמר זמיר כי חמישים חטופים עדיין מוחזקים בידי חמאס, והדגיש כי השבתם ומיטוט חמאס נותרו המשימות המרכזיות של צה"ל.

הרמטכ"ל סיכם בדברים: "אני מצדיע ללוחמים וללוחמות שעמדו באתגר בגבורה. מבצע 'עם כלביא' ייזכר כאחד המבצעים הנועזים והחשובים בתולדות המדינה – רגע מכונן לישראל, לעם היהודי ולעולם כולו. צה"ל ימשיך להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את ביטחונה ועתידה של המדינה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News