נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (חמישי) בחשבון ה-TRUTH שלו לטענות לפיהן איראן הוציאה את כל האורניום המועשר שלה מהמתקן בפורדו לפני התקיפות האמריקאיות.
בפוסט שפרסם כתב טראמפ: "המכוניות והמשאיות הקטנות באתר היו של פועלי בטון שניסו לכסות את פתחי המנהרות. שום דבר לא הוצא מהמתקן. זה היה לוקח יותר מדי זמן, היה מסוכן מאוד, וגם מאוד כבד וקשה להזיז!"
ההתייחסות של טראמפ מגיעה בעקבות דיווח על כך שבתמונות לווייניות ניתן לראות למעלה מ-10 משאיות עומדות בשורה מחוץ למתקן הגרעיני בפורדו, ימים ספורים לפני התקיפה האמריקאית את המתקן.
מאז התקיפה, ממש טראמפ ממשיך להתעקש על כך שהמתקן בפורדו הושמד ושאיראן איבדה לחלוטין את פרוייקט הגרעין שלה. כך למשל, רק היום, במסיבת עיתונאים לוחמנית, הכריז מזכיר ההגנה האמריקני פיט הגסת' כי תקיפת מתקני הגרעין באיראן הייתה הצלחה מוחצת שהביאה לחיסול יכולותיה הגרעיניות של טהרן.

"הנשיא טראמפ יצר את התנאים לסיים את המלחמה", פתח הגסת' את דבריו. "הודות לו, השגנו הפסקת אש, והכי חשוב – השמדנו, ניפצנו והחרבנו את תוכנית הגרעין של איראן".
