נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכריז היום (רביעי) על כוונתו לנהל שיחות ישירות עם איראן כבר בשבוע הבא, במטרה להגיע להסכם חדש. "אנחנו נדבר עם איראן בשבוע הבא ואולי נחתום על עסקה איתם", אמר הנשיא במהלך נאום סוער בפסגת מנהיגי ברית נאט"ו. הוא הדגיש כי הדרישה האמריקאית נותרה חד-משמעית: "נבקש מה שביקשנו קודם – בלי גרעין".

איראן ספגה מכה אדירה – מה יקרה קדימה?
לצד הפתח הדיפלומטי, טראמפ סיפק חשיפה צבאית יוצאת דופן שחשפה את שאירע אמש עם בלימת התגובה הישראלית להפרה האיראנית של הפסקת האש. לדבריו, ישראל עמדה על סף ביצוע תקיפה נרחבת בשטח איראן, אך נסוגה ברגע האחרון. "לישראל היו 52 מטוסים בדרך והם החזירו אותם", חשף טראמפ.

הנשיא הרחיב על מצב תכנית הגרעין האיראנית, והציג הערכה לפיה טהרן לא הצליחה להעביר את החומר המועשר ממתקן הגרעין בפורדו. "אני חושב שהכינו את איראן כל כך חזק שהם לא יכלו להעביר את החומר המועשר, זה מאוד כבד וקשה מאוד להזיז אותו", הסביר. "אנחנו חושבים שהכל כוסה בגרניט ובפלדה". טראמפ הוסיף כי הערכה זו מבוססת על מידע שאספה ארה"ב באופן עצמאי. כשנשאל האם הוא מסתמך על מידע ישראלי, השיב: "לא. ומאז, אספנו מידע. האתר הושמד".
למרות הפתח לדיאלוג, טראמפ הבהיר כי מדיניות הלחץ המקסימלי תימשך והוא "לא יוותר בעניין הסנקציות על איראן". הוא שיגר אזהרה ברורה לטהראן מפני חזרה לפעילות גרעינית צבאית: "אני לא רואה את איראן חוזרת להתעסק עם הגרעין, אבל אם כן, אנחנו תמיד כן, ואנחנו יכולים לעשות דברים כנגד זה".

מבצע "עם כלביא": ההצלחות הגדולות והמחירים הכבדים | סיכום
כרגיל, הנשיא לא חסך ביקורת מהתקשורת. הוא כינה דיווח של רשת CNN "פייק ניוז" והאשים את הכתבת בהסתרת מידע: "אם תקראי את הדוח שאתם מדברים עליו, רשום שיכול להיות נזק עצום ולא בחרתם לשים את זה בכתבה שלכם".
