accessibility-icon
share-icon
האמירות המקוממות של ראשת המועצה במערכת הכריזה

ראשת המועצה גזר לחיילי פיקוד העורף: "משאית הזבל מחכה לכם"

מילן עמר

מילן עמר

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

93

10

like

39

dislike

ראשת המועצה האזורית גזר, ביקשה מחיילי פיקוד העורף לעזוב את בית הספר בו שהו בכוננות במבצע "עם כלביא" לטובת התלמידים - אלא שהבקשה הפכה לוויכוח וחילופי האשמות בין החיילים: "קיבלנו את בית הספר מטונף וישנו על הריצפה" - לרותם ידלין שטענה שהחיילים הותירו את ביה"ס מלוכלך


סערה במועצה האזורית גזר: עימות חריף פרץ בין ראשת המועצה, רותם ידלין, לבין כ-130 חיילי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים, שהוקפצו בתחילת המלחמה לבית ספר במועצה במטרה לסייע בזירות הרס במקרה של נפילת טילים.

העימות החל אמש (שלישי), עם הסרת הנחיות פיקוד העורף וההחלטה על חזרה לשגרת לימודים. החיילים התבקשו לפנות את בית הספר על מנת להכשירו לקליטת התלמידים. פיקוד העורף ביקש ארכה לפינוי עד שעות הבוקר, וקיבל אותה.

אלא שבבוקר, היחסים בין הצדדים עלו על שרטון. לטענת החיילים, נציגי המועצה הגיעו למקום והחלו לכרוז להם לעזוב במהירות. השיא, לדבריהם, היה אמירתה של ראשת המועצה ידלין: 

"השארתם בית ספר מטונף, מצידי תצעדו בשלשות למשאית הזבל".
"מצידי תצעדו בשלשות למשאית הזבל"

החיילים מתארים תחושות קשות של עלבון והשפלה. "אם היה נוחת טיל סמוך לראשת המועצה או תושביה, אנחנו היינו אלה שמחלצים אותם מתוך תחושת שליחות. התביישנו שכך התייחסו אלינו", סיפר אחד מהם. לטענתם, ראשת המועצה אף הפעילה מוזיקה רועשת כדי לזרז את עזיבתם.

בנוסף, חיילות שהיו במקום סיפרו על חוויה מביכה במיוחד: "הבנות היו עם לבוש חלקי בגלל החום וללא פרטיות – ופתאום נכנסו פועלים שהתחילו להוציא אותנו. זה היה רגע מביש. הרגשנו מושפלות".

גרסת החיילים: "ביקשנו פינוי זבל שלא הגיע"

לחיילים גרסה הפוכה לחלוטין בנוגע למצב הניקיון. לדבריהם, בית הספר היה מלא באשפה עוד כשהגיעו אליו ביום שישי בבוקר, מאחר שהמלחמה פרצה במפתיע ועובדי ניקיון לא הספיקו להגיע. "ניקינו את בית הספר כולו לאורך התקופה כדי שיהיה לנו נעים לשהות", הוסיפו, "אף ביקשנו לא אחת שתגיע משאית לפינוי זבל, אך היא הגיעה רק היום בבוקר".

maximize-image
הזבל שהצטבר בסמוך למקום הלינה של החיילים | צילום:מועצה האזורית גזר

גרסת המועצה: "מעולם לא הוחזר בית ספר במצב כזה"

במועצה האזורית גזר מציגים תמונה שונה לחלוטין וטוענים כי החיילים הם שהשאירו את המקום במצב מחפיר. לטענתם, ניסיונות ליצור קשר עם הסגל הפיקודי בשטח לא נענו, וצוותי המועצה הם אלה שנאלצו לנקות את המבנה.

מהמועצה האזורית גזר נמסר בתגובה: "המועצה האזורית גזר מוקירה ומכבדת את כלל המשרתות והמשרתים, ובפרט את חיילי פיקוד העורף, אותם אירחה הקהילה כיד המלך. אתמול, עם ההכרזה על חזרת הלימודים, סוכם כי בית הספר יוחזר נקי ומסודר.

למרבה התדהמה של הסגל החינוכי, בית הספר היה מלוכלך, מלא בדלי סיגריות ושאריות חד פעמי, השירותים לא היו ראויים לשימוש, ציוד צבאי פוזר בשטח, ועוד. מעולם לא השיב גדוד בצורה כזו בית ספר למועצה.

לצערנו, ועל אף סיכום מוקדם, בית הספר הוחזר מתחת לכל ביקורת, וכל ניסיון לפנות לסגל הפיקודי לא נענה. צוות המועצה הוא שניקה את השאריות וכרז להם לבוא לעזור. המועצה התלוננה בפני סגל הפיקוד הבכיר, שהודה כי הנושא נוהל בצורה שאינה מכבדת את צה"ל או את שיתוף הפעולה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "פיקוד העורף רואה חשיבות רבה בשמירה על כבוד המקום והקהילה המארחת, ופועל לכך מול כלל מפקדיו וחייליו. בעקבות הפערים שהועלו, נערך הבוקר מסדר נוסף במקום, והנושא טופל בהתאם. פיקוד העורף מעריך את שיתוף הפעולה ארוך השנים עם מועצת גזר ומודה לה על האירוח.
צה"ל מצר על האירוע ויפעל למנוע את הישנותו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News