accessibility-icon
share-icon
צפו בקטע המלא | צילום: חדשות 14
הלל ביטון רוזן
הלל ביטון רוזן
14

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)


רוצים לנצח? יש דרך ברורה: כובשים את הרצועה

ברקע התקרית הקשה בח'אן יונס, שוב מוצפים המחדלים בלחימה בעזה • ייתכן מאוד שכבר בימים הקרובים אנחנו נשמע על הגדלת הסד"כ ברצועת עזה • אולם, המעשה הזה לא יעזור לבדו • ממשלת ישראל צריכה להכריע בשאלה האם היא רוצה לנצח או לא • אם לא תתקבל החלטה ממשית - יש להפסיק לסכן את החיילים


התקרית הקשה אתמול בעזה מציפה מחדש את המחדלים בלחימה במבצע "מרכבות גדעון". בניגוד למה שקרה באיראן, שם ישראל חישבה באופן מדויק את מעשיה, נתנה מכת מחץ וניצחה, ברצועה ממשלת ישראל מתמהמהת בקבלת החלטות דבר שעולה לנו בחיי לוחמים אמיצים, סתם.

ייתכן מאוד שכבר בימים הקרובים אנחנו נשמע על הגדלת הסד"כ ברצועת עזה, אולם הוספת כוחות ללחימה בלי קבלת החלטות ממשית ושינוי שיטת הפעילות, רק תסכן חיים רבים יותר. החיילים מוכנים לעשות הכל, באומץ ובעוצמה, אבל מחכים להוראות מלמעלה שיאפשרו להכריע בשטח.

maximize-image
הרמטכ"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

השאלה הגדולה, לאן פניה של ישראל במערכה הזאת? יש תוכניות מצוינות. ממשלת ישראל צריכה להכריע. אני קורא לממשלת ישראל: "שנה ושמונה חודשים לא עשיתם את זה, עכשיו אתם צריכים להחליט.

"אתם רוצים לנצח או לא. אם אתם רוצים לנצח, יש דרך לעשות את זה, מאוד מאוד פשוטה. כובשים את הרצועה, משתלטים עליה, מעיפים משם את מי שצריך, מחסלים את מי שצריך ומנצחים. אם אתם לא רוצים, תפסיקו לסכן את הילדים".

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כתב צבא וביטחון ומגיש בעכשיו 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News