התקרית הקשה אתמול בעזה מציפה מחדש את המחדלים בלחימה במבצע "מרכבות גדעון". בניגוד למה שקרה באיראן, שם ישראל חישבה באופן מדויק את מעשיה, נתנה מכת מחץ וניצחה, ברצועה ממשלת ישראל מתמהמהת בקבלת החלטות דבר שעולה לנו בחיי לוחמים אמיצים, סתם.
ייתכן מאוד שכבר בימים הקרובים אנחנו נשמע על הגדלת הסד"כ ברצועת עזה, אולם הוספת כוחות ללחימה בלי קבלת החלטות ממשית ושינוי שיטת הפעילות, רק תסכן חיים רבים יותר. החיילים מוכנים לעשות הכל, באומץ ובעוצמה, אבל מחכים להוראות מלמעלה שיאפשרו להכריע בשטח.

השאלה הגדולה, לאן פניה של ישראל במערכה הזאת? יש תוכניות מצוינות. ממשלת ישראל צריכה להכריע. אני קורא לממשלת ישראל: "שנה ושמונה חודשים לא עשיתם את זה, עכשיו אתם צריכים להחליט.
"אתם רוצים לנצח או לא. אם אתם רוצים לנצח, יש דרך לעשות את זה, מאוד מאוד פשוטה. כובשים את הרצועה, משתלטים עליה, מעיפים משם את מי שצריך, מחסלים את מי שצריך ומנצחים. אם אתם לא רוצים, תפסיקו לסכן את הילדים".
