עם ההכרזה הערב (שלישי) של פיקוד העורף על הסרת ההגבלות וחזרה לשגרה בכל רחבי הארץ – משרד החינוך יאפשר מחר פתיחה מלאה של מוסדות החינוך. פעוטונים, גני ילדים ובתי ספר יסודיים אמורים להיפתח – בהתאם להחלטות הרשויות המקומיות.
למעשה, כל רשות מקומית צריכה להיערך לפתיחת מוסדות החינוך שלה, לדאוג לבתי ספר שנפגעו מטילים למבנים חלופיים, מערך היסעים וכוח אדם – כל מה שכרוך בתפעול ובלוגיסטיקה, ולכן הציבור נדרש להיות בקשר עם הרשות המקומית.

ישנן רשויות שכבר נערכו מבעוד מועד והודיעו רשמית על חזרה ללימודים, בהן ירושלים, תל אביב, דימונה, שדרות ומועצה אזורית חוף אשקלון. אמנם נותרו רק עוד חמישה ימים לסיום שנת הלימודים, אך סיום השנה באופן פרונטלי פנים מול פנים יהווה חוויה מתקנת לתלמידים, שעברו תקופה לא פשוטה.
ברשויות שנערכו לחזרה מלאה, סיום שנת הלימודים בעוד חמישה ימים יתבצע באופן פרונטלי, וגם תתאפשר פתיחה של בית הספר של החופש הגדול. בנוגע לבחינות הבגרות, טרם התקבלה החלטה האם תתקיים בחינת בגרות בשבוע הבא, שתידחה לספטמבר או שציון המגן יחשב לציון הבגרות.

בהודעת משרד החינוך נכתב:
בהמשך להנחיות פיקוד העורף המעודכנות ובכפוף להן, שר החינוך, יואב קיש, הנחה את מערכת החינוך לקדם החל ממחר חזרה ללמידה 'פנים אל פנים' – באופן מדורג, מתואם ובהתאם להערכת המוכנות והיכולת של כל רשות מקומית.
ברשויות שבהן נדרשת היערכות נוספת – בשל פגיעות בתשתיות, היעדר צוותים או שימוש זמני במבנים – החזרה תתבצע בקצב המתאים לרשות. משרד החינוך יעמיד לרשותן ליווי מקצועי, מענה מותאם וגב מלא – עד להשבת כלל תלמידי ישראל למסגרות פורמליות, בסביבה חינוכית ערוכה, בטוחה ותומכת. היעד ברור: לסיים את שנת הלימודים בתוך הקהילה הבית־ספרית ובמרחב הכיתתי.

שר החינוך, יואב קיש:
"מערכת החינוך חוזרת לשגרה חינוכית פנים אל פנים – בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולמוכנות הרשויות המקומיות. אחרי מלחמה קשה עם הישגים כבירים, ובתיאום מלא עם פיקוד העורף והנחיות הביטחון, הנחיתי את מערכת החינוך לשוב לפעילות חינוכית פיזית ברחבי הארץ.
חשוב להדגיש, קיים שוני רב בין הרשויות המקומיות והאזוריות השונות. ישנן רשויות שבהן נדרשת היערכות נוספת לחזרה פיזית בשל פגיעות בתשתיות, היעדר צוותים או שימוש זמני במבנים בעקבות המלחמה. לאור השונות, הנחיתי לאפשר גמישות עבור הרשויות שדורשות זמן היערכות נוסף.
משרד החינוך יעמיד לרשותן ליווי מקצועי, מענה מותאם וגב מלא עד להשבת כלל תלמידי ישראל למסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, בסביבה חינוכית ערוכה, בטוחה ותומכת.
מדובר בצעד חשוב בחזרה לשגרה ובחיזוק החוסן הלאומי לאחר המלחמה. אני מודה לצוותי ההוראה על ההובלה והמסירות, ולתלמידי ישראל – על חוסן אישי יוצא דופן. ברוכים השבים לספסל הלימודים!"
