השווקים העולמיים הגיבו באיפוק מפתיע לתקיפה האמריקנית נגד אתרים גרעיניים באיראן, כשעיני המשקיעים נשואות כעת לתגובה האפשרית מטהרן. מחיר הנפט, שזינק בתחילה ביותר מ-2%, ירד בהמשך ואיבד כ-0.4% מערכו. בשעות הבוקר המוקדמות בבורסה בלונדון, עמד מחיר חבית נפט מסוג ברנט על 76.74 דולר. גם נפט מסוג WTI האמריקני ירד ב-0.3% ל-73.59 דולר לחבית.
התגובה המדודה בשווקים משקפת את ההערכה הרווחת שהתקיפה האמריקנית לא תוביל להסלמה רחבת היקף. המדדים המובילים בארה"ב רשמו עלייה קלה: החוזים העתידיים על מדד S&P 500 עלו ב-0.2%, ואילו מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1%. תשואות האג"ח נותרו יציבות. באירופה נרשמה תמונה מעורבת: מדד הדאקס הגרמני כמעט לא השתנה, הקאק 40 בפריז היה ללא שינוי והפוטסי הבריטי רשם עלייה מינורית.

איראן היא יצרנית נפט מרכזית בעולם, ושולטת במידה רבה על מצרי הורמוז – מעבר ימי קריטי שדרכו עובר חלק ניכר מאספקת הנפט העולמית. סגירת המצר תיחשב לאיום חריף על היציבות הכלכלית, אך אנליסטים רבים מעריכים שאיראן לא תנקוט במהלך כזה.

שר החוץ האמריקני מרקו רוביו הזהיר בריאיון לרשת פוקס ניוז כי כל ניסיון מצד איראן לסגור את מצרי הורמוז תיחשב מבחינתה ל"התאבדות כלכלית", שזקוקה בעצמה למעבר החופשי של נפט דרך המצר, בעיקר בדרכו לסין. עוד הוסיף כי "אני ממליץ לממשלת סין לדבר עם טהרן כי גם הם תלויים מאוד בנפט שעובר דרך המצר", אמר רוביו.
