accessibility-icon
share-icon
מחיר הנפט, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
מחיר הנפט, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לקראת הצטרפות ארה"ב למלחמה: ירידות בוול סטריט, הנפט יציב

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

1

0

like

0

dislike

ברקע המלחמה של ישראל באיראן והאפשרות שארה"ב תצטרף ללחימה, שווקי המניות בארה"ב רשמו הערב מסחר מעורב, בעוד שמחירי הנפט עלו קלות • מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד S&P 500 נחלש מעט, ונאסד"ק עלה ב-0.1%


ברקע המלחמה של ישראל באיראן והאפשרות שארה"ב תצטרף ללחימה, שווקי המניות בארה"ב רשמו הערב (רביעי) מסחר מעורב, בעוד שמחירי הנפט עלו קלות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד S&P 500 נחלש מעט, ונאסד"ק עלה ב-0.1%.

הפדרל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי בפעם הרביעית ברציפות, והציג את תחזיתו לשתי הורדות ריבית בלבד עד סוף 2025 – אך הדגיש כי הפקידים חלוקים בעמדותיהם, וכי ייתכן שלא יחול שינוי כלל. יו"ר הפד ג'רום פאוול הסביר כי יש להמתין להתבהרות מגמת האינפלציה לפני נקיטת צעדים: "אנחנו בוחנים את אינפלציית המכסים, שכוללת אי ודאות רבה".

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן | צילום: רויטרס

השוק הגיב גם לאי הוודאות הגיאופוליטית: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאל האם בכוונתו להפציץ את איראן וענה: "אולי אעשה את זה. אולי לא. אף אחד לא יודע מה אני הולך לעשות". איראן מצידה הזהירה שתגיב בעוצמה אם ארה"ב תתערב ישירות בלחימה, ולפי דיווחים אף הכינה טילים לתקיפות אפשריות על בסיסים אמריקניים.

מחירי הנפט נותרו יציבים יחסית: נפט מסוג ברנט נסחר מעל 76 דולר לחבית, ונפט מסוג WTI סביב 75 דולר. בשוק מזהים סימני לחץ אך לא זינוק חד, תוך ציפייה להתפתחויות נוספות בזירה הצבאית והמדינית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News