כוחותינו תקפו בשישה שדות תעופה באיראן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים והשמידו 15 מטוסים מסוג F-14, F-5 ו-AH-1, ששימשו את משטר האייתוללות. בנוסף, בתקיפות נפגעו מסלולי המראה, דירים תת-קרקעיים ומטוס תדלוק.
פעילות צה"ל בשדות התעופה נעשתה במסגרת המאמץ להעמקת העליונות האווירית בשמי איראן. "כלי הטיס שהושמדו יועדו לשימוש נגד מטוסי חיל האוויר ולסיכול תקיפותיהם בשטח איראן. חיל האוויר שיבש את יכולת ההמראה משדות תעופה אלו ואת הפעלת הכוח האווירי של צבא איראן מהם", נמסר מצה"ל.

מוקדם יותר היום, צה"ל אישר כי במהלך פעילות מבצעית, כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר הופל במרחב איראן. עם זאת, אין חשש לדלף מידע. מדובר בכטב"ם השני שהופל באיראן, זאת לאחר שצה"ל השיג עליונות אווירית בשמי טהרן.

אתמול, לאחר התקיפה האמריקנית על מתקני הגרעין, כוחותינו חזרו לתקוף והשמידו שני מטוסי קרב מסוג F5 של הכוחות הצבאיים האיראניים בשדה התעופה דזפול. בנוסף לכך, עשרות מטרות צבאיות הופצצו במרכז איראן.

בנוסף, דובר צה"ל חשף בשבת כי כוחותינו הפציצו שלושה מטוסי קרב מסוג F14 של הכוחות הצבאיים האיראניים במרכז איראן. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים כעת תשתיות צבאיות במרכז המדינה.
כאמור, תקיפות אלו מעמיקים את העליונות האווירית של ישראל, ובוצעו מאז שדובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין הצהיר לפני כשבוע כי כוחותינו השיגו עליונות אווירית מלאה בשמי איראן.
