לאחר התקיפות העצימות של האמריקאים על מתקני הגרעין האיראנים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה הוא מתייחס לתקיפה כמו גם להמשך מבצע "עם כלביא".
"כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה – השתתפתי במצעד החיים במחנה ההשמדה אושוויץ. הרגשתי צורך עז להתעטף בתלית, ואמרתי: "שמע ישראל". רגע לפני היציאה למבצע ההיסטורי, ביקרתי בכותל המערבי – וגם אז הרגשתי צורך עז להתעטף בתלית. כתבתי אז בפתק שהנחתי בין אבני הכותל: הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא".
"היום הרגשתי הודיה – הודיה על גבורת עמנו, על גבורת לוחנו, על השותפות חסרת התקדים עם ידידי הקרוב הנשיא טראמפ. הבאנו את שיתוף הפעולה בינינו לשיאים חסרי תקדים. בפתק שהנחתי היום בין אבני הכותל כתבתי "עם כלביא קם, עם ישראל חיי". אנחנו נעשה את הכל כדי להבטיח את נצח ישראל".
"אנחנו לא שוכחים לרגע את מה שהקרבנו במבצע, ובמערכה בכלל. אנחנו מחבקים את משפחותיהם של שלושת החטופים החללים שהחזרנו היום. אנחנו ממשיכים להשקיע בשתי הזירות: איראן והכרעת החמאס. יומיים אחרי תחילת המלחמה אמרתי: אנחנו משנים את פני המזרח התיכון. גם אם לפנינו ימים קשים – אנחנו עוד נגיע לימים של שלום".
"לשאלת עכשיו 14 אמר ראש הממשלה: אין לי ספק שמדובר במשטר שמנסה לאיים על קיומנו. אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד להשגת יעדי המלחמה. במלחמה, צריך יותר מילים ופחות מעשים. האמריקאים עשו נזק גדול פורדו, אבל אנחנו נבטיח שמתקני הגרעין לא יהוו יותר איום על ישראל".
"בנוסף, במהלך במענה לשאלות העיתונאים, ראש הממשלה הבהיר כי הלחמה בעזה תיפסק, אך "רק לאחר שיושגו כל מטרות המלחמה". עוד הוסיף נתניהו כי הפעולה באיראן מסייעת להשגת היעד בעזה: "איראן היא זו שבנתה את ציר המוות והאש סביבנו, אך ללא איראן כל המבנה הזה קורס".
בין היתר, ראש הממשלה נשאל על ידי העיתונאי מיכאל שמש מכאן 11 האם יתמודד בבחירות הבאות. בתגובה, נתניהו גיחך: "יש לי עוד הרבה משימות, זה תלוי בגורם אחר – בעם. תצטרך להיאזר בסבלנות. ".
"מעמדה של ישראל עולה לא רק במזרח התיכון, אלא ברחבי העולם. יש כאן שינוי טקטוני. הודות להחלטות שקיבלנו, הודות לעמידה שלכם – אזרחי ישראל. יש עלומה עצומה בכוחנו, ופגיעה בכוחה של איראן. הדבר הזה פותח הזדמנויות. אני רואה התרחבות של הסכמי השלום – אנחנו נראה עתיד של שגשוג תקווה ושלום", אמר ראש הממשלה.
נתניהו מבהיר כי לישראל יש מערכות הגנה: "הם שיגרו עד היום כאלף כטב"מים, כנשק מדוייק. זה דבר עצום עם עוצמת אש אדירה, אך רק בודדים מהם הגיעו – וזה לא מקרי. הדבר חל גם בנוגע לטילים. כן חשוב לי להדגיש – אנחנו לא נגרר למלחמת התשה, אך לא נפסיק עד שנשיג את כל מטרותינו".
כזכור, אמש, במהלך לילה היסטורי, עשרה ימים לאחר תחילת מבצע "עם כלביא", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הדהים את העולם כשהכריז ברשת החברתית TRUTH שבבעלותו על תקיפה אמריקאית מוצלחת באיראן.
"השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן", כתב טראמפ. "כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו".
