accessibility-icon
share-icon
מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם | צילום: רשתות ערביות
מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם | צילום: רשתות ערביות

חיזבאללה משאירה את איראן לבד במערכה: "בטוחים ביכולת שלה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

13

5

like

4

dislike

ארגון הטרור השיעי חיזבאללה, זרוע הפרוקסי של משטר הטרור בטהרן, פרסם הודעה שבה הוא "מגנה" את התקיפה האמריקנית בכורי הגרעין באספהן, נתנז ופורדו שבוצעה הלילה • למרות האיומים השגרתיים של הארגון, ניתן להבין מההצהרה כי חיזבאללה מותיר את פטרונו האיראני לבדו במערכה מול ישראל וארה"ב


ארגון הטרור השיעי חיזבאללה, זרוע הפרוקסי של משטר הטרור בטהרן, פרסם הערב (ראשון) הודעה שבה הוא "מגנה" את התקיפה האמריקנית בכורי הגרעין באספהן, נתנז ופורדו שבוצעה הלילה. למרות האיומים השגרתיים של הארגון, ניתן להבין מההצהרה כי ארגון הטרור המרוסק מותיר את פטרונו האיראני לבדו במערכה מול ישראל וארה"ב.

maximize-image
תקיפה ישראלית באיראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

בהצהרה המלאה של ארגון הטרור נכתב: "הצהרה שפרסם חיזבאללה בנוגע לתוקפנות האמריקאית המסוכנת נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן.

חיזבאללה מגנה בחריפות את התוקפנות הברברית והבוגדנית של ארה"ב נגד מתקני הגרעין השלווים של הרפובליקה האסלאמית של איראן, אשר חושפת את פניה האמיתיות של ארצות הברית של אמריקה כאיום הגדול ביותר על הביטחון והיציבות האזוריים והבינלאומיים. זוהי הפרה בוטה של ​​המשפט הבינלאומי וההומניטארי, אמנות ז'נבה ומגילת האו"ם, האוסרות על תקיפה של מתקני גרעין ועל שימוש בכוח נגד מדינה ריבונית. זוהי הסלמה פזיזה, מסוכנת וחסרת מחושבת המאיימת להרחיב את מעגל המלחמה ולדחוף את האזור והעולם אל הלא נודע אם לא תיעצר ולא יינקטו עמדות הרתעה.

הרמאות וההונאה הבוטות שנוהגות על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, המונע על ידי אשליות של שליטה ויהירות, והטירוף הזה של תקיפת מדינה ריבונית והפצצת מתקני הגרעין השלווים שלה הכפופים לפיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מאשרים שארצות הברית של אמריקה, יחד עם עריצי היהירות העולמית, רק רוצים להכניע מדינות חופשיות ועצמאיות משליטת היהירות הזו, ולהעמיד אותן בפני שתי אפשרויות: כניעה והשפלה או הרג והרס.

באמצעות תוקפנות פושעת זו, ביקש הממשל האמריקאי להשיג את מה שהישות הציונית נכשלה להשיג בתוקפנותה המתמשכת נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן, ולפצות על כישלונה המוחלט להשיג את מטרותיה ולהתמודד עם הטילים האיראניים הכואבים וההרסניים. תוקפנות זו מאשרת את השותפות המלאה והישירה בין אמריקה לישראל בתכנון וביישום, לא רק במלחמה נגד הרפובליקה האסלאמית, אלא גם בכל המלחמות והפשעים שהאזור חשוף אליהם, בעזה, לבנון, סוריה ותימן. זה מוכיח לעולם כולו שאמריקה היא המממנת הרשמית של טרור ואינה מכירה באמנות בינלאומיות, חוקים הומניטריים, התחייבויות או התחייבויות.

הרפובליקה האסלאמית של איראן הייתה ועדיין היא המפלגה הנחרצת ביותר לביטחון אזורי ובינלאומי. היא אישרה שוב ושוב את אופייה השלו של תוכניתה הגרעינית ואת נחישותה לאמץ דיפלומטיה כדרך לפתרון משברים, מעמדה של ריבונות ולשמירה על זכויותיה הלגיטימיות המובטחות על ידי המשפט הבינלאומי. כיום, כתוצאה מתוקפנות חטאת זו, יש לה את הזכות המלאה להגיב ולהגן על אדמתה, עמה וריבונותה. אנשים יהירים ורודנים אלה לא יוכלו להכניע את העם האיראני ואת מנהיגותו האמיצה. במקום זאת, תוקפנות זו רק תגביר את נחישותם להתעמת עם התוקפנות עד להשגת ניצחון.

אנו מאשרים את סולידריותנו המלאה עם הרפובליקה האסלאמית, עם הנהגתה ועמה, ואנו בטוחים לחלוטין ביכולתה החזקה באמת של איראן, במודל המנהיגות האיתנה והאמיצה שלה, בעמה הנדיב והיקר, במשמרות המהפכה שלה ובכוחות הביטחון והצבא הערניים וההקרבה שלה, להתעמת עם תוקפנות זו ולגרום לאויב האמריקאי והציוני לטעום את מרירות התבוסה, ושהתקפות אלה לא ירתיעו אותה מלהמשיך את התקדמותה והתפתחותה.

אנו קוראים למדינות ערביות ואסלאמיות ולעמים החופשיים של העולם לעמוד לצד הרפובליקה האסלאמית בהתמודדות עם התוקפנות האמריקאית והישראלית. אנו קוראים גם לאומות המאוחדות ולגופים בינלאומיים ומשפטיים, ובמיוחד לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לקחת על עצמן את אחריותן בנוגע לתוקפנות מסוכנת זו, אשר הייתה עלולה להוביל לזיהום גרעיני אשר היה מאיים על ביטחונם של שטחים נרחבים בעולם וגובה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם אלמלא אמצעי הזהירות של איראן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News