accessibility-icon
share-icon
קרדיט: חדשות 14

גדעון סער אצל ריקלין: "הפכנו את המגמה מול איראן"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

2

like

1

dislike

שר החוץ גדעון סער התארח הערב בתוכניתו של שמעון ריקלין והתייחס למבצע "עם כלביא" ולמתקפה האמריקנית באיראן, שהתרחשה בלילה על מתקני הגרעין באספהן, פורדו ונתנז • סער תיאר את ההתפתחויות האחרונות כ"מהפך אסטרטגי מוחלט" ביחסי הכוחות בין ישראל לאיראן


שר החוץ גדעון סער התארח הערב (ראשון) בתוכניתו של שמעון ריקלין והתייחס למבצע "עם כלביא" ולמתקפה האמריקנית באיראן, שהתרחשה בלילה על מתקני הגרעין באספהן, פורדו ונתנז. סער תיאר את ההתפתחויות האחרונות כ"מהפך אסטרטגי מוחלט" ביחסי הכוחות בין ישראל לאיראן.

maximize-image
תקיפה ישראלית בטהרן | צילום: רשתות ערביות

"אם נחשוב על זה רגע, איראן כיתרה אותנו במשך כמה עשורים בזרועות טרור," אמר סער, "היה לה גבול איתנו בלי שלנו היה גבול איתה. היום חתכת את זרועות התמנון האלה במידה רבה, ואתה נמצא שם בשמיים, ואתה זה שיוצר מצב של אי-סימטריה מול איראן." לדבריו, מדובר בחזרה למדיניות של יוזמה והתקפיות, שהייתה חסרה שנים רבות בתפיסת הביטחון הישראלית.

בהמשך הריאיון פירט סער את מטרות המבצע כפי שנקבעו על ידי הקבינט: "פגיעה משמעותית בתוכנית הגרעין, פגיעה משמעותית בתוכנית הבליסטית, פגיעה משמעותית בתוכנית ההשמדה, ויצירת התנאים לסיכול מוחלט של תוכנית הגרעין." הוא הוסיף כי למרות ההישגים, "יש עדיין מטרות בתחום תוכנית הטילים הבליסטית – יש להם עדיין הרבה מאוד טילים וגם היבטים של ייצור טילים. ולכן צה"ל ממשיך בפעילות וימשיך בפעילות."

עקבו אחרינו גם ב-Google News