שר החוץ גדעון סער שוחח היום (ראשון) עם מזכיר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, על רקע ההתפתחויות האחרונות. סער אמר כי ישראל ממשיכה בפעולותיה באיראן בהתאם ליעדים ולתוכנית שאושרו על ידי הקבינט הביטחוני.
במהלך השיחה, אמר סער כי ארצות הברית פעלה אמש "כמנהיגת העולם החופשי", והדגיש כי מדובר בצעד חשוב עבור הציוויליזציה המערבית כולה והסדר העולמי.

סער התייחס למסוכנות של המשטר האיראני ואמר כי במשך עשרות שנים הפגינה הקהילה הבינלאומית חולשה ואוזלת יד מול התנהלותה של איראן, שפעלה לערעור היציבות, עידוד טרור וקידום תוכניות גרעין וטילים בליסטיים.
לדבריו, לנוכח המצב החדש שנוצר, על הקהילה הבינלאומית לפעול בנחישות כדי לכפות על איראן שינוי מהותי בדפוסי ההתנהגות שלה.

במהלך השיחה עדכן סער את לאמי גם בנוגע לחילוץ שלושת החטופים החללים מעזה, וחזר על מחויבותה של ישראל לשחרר את כל חטופיה ועל רצונה, לדבריו, להגיע לעסקת חטופים על בסיס מתווה וויטקוף.
