accessibility-icon
share-icon
צפו בהצהרה המלאה | צילום: חדשות 14

זה השם שנבחר למתקפה האמריקאית נגד מתקני הגרעין

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

4

24

like

0

dislike

המבצע האמריקאי שקיבל את השם "פטיש חצות" כוון למוקדי הגרעין המרכזיים באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן • מזכיר ההגנה הגסת' הצהיר: "חיסלנו את תוכנית הגרעין האיראנית – זו הייתה הצלחה מסחררת"


מזכיר ההגנה האמריקאי פיט הגסת' וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב דן קיין חשפו היום (ראשון) פרטים חדשים על התקיפה האמריקאית באיראן, שבוצעה לפנות בוקר. במהלך מסיבת עיתונאים רשמית בפנטגון, הודיע הגסת' כי המבצע ההיסטורי נגד מתקני הגרעין של טהראן קיבל את השם: "פטיש חצות".

לדבריו, הכוחות האמריקאיים תקפו בשלושה אתרים מרכזיים בתוכנית הגרעין האיראנית – פורדו, נתנז ואיספהאן. "חיסלנו את תוכנית הגרעין של איראן – זו הייתה הצלחה מסחררת", אמר. עוד ציין כי "הודות לנשיא טראמפ – שאיפותיה הגרעיניות של איראן נמחקו".

maximize-image
שר ההגנה האמריקאי פיט הגסת' | צילום: חדשות 14

בהתייחס להקשר המדיני, הדגיש הגסת' כי "איראן גילתה שטראמפ התכוון לדבריו כשאמר שיש 60 ימים למו״מ – הנשיא היה ברור: בלי גרעין". לדבריו, "טראמפ רוצה שלום, ואיראן צריכה לבחור בדרך הזו".

הגסת' התייחס גם לשיתוף הפעולה הביטחוני עם ירושלים: "אני רוצה להכיר בבעלת בריתנו – ישראל. זה מבצע שלקח שבועות וחודשים של תכנון כדי שהנשיא יוכל לקבל את החלטתו".

בסיום דבריו הבהיר כי המבצע לא נועד להוביל לשינוי משטר באיראן, אך הזהיר: "נפעל באופן החלטי אם אנשינו, שותפינו או האינטרסים שלנו יהיו תחת איום. על איראן להקשיב לנשיא טראמפ".

עקבו אחרינו גם ב-Google News