accessibility-icon
share-icon
בחריין | צילום: שאטרסטוק
בחריין | צילום: שאטרסטוק

מדינות המפרץ בכוננות ביטחונית גבוהה לאחר התקיפות האמריקניות

שירה קריפס

שירה קריפס

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

1

1

like

0

dislike

בעקבות התקיפות האמריקניות באיראן, מדינות המפרץ העלו את רמת הכוננות הביטחונית • ערב הסעודית, בחריין וכווית נקטו צעדי חירום, ובבחריין אף הונחו עובדי מדינה לעבוד מהבית


מדינות המפרץ נכנסו היום (ראשון) לכוננות ביטחונית גבוהה, בעקבות התקיפות האמריקניות הנרחבות על אתרי הגרעין באיראן שהעלו את החשש מהסלמה אזורית רחבה.

בערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, הועלתה רמת הכוננות הביטחונית, כך לפי דיווח ברויטרס. בחריין קראה לתושבים להימנע משימוש בכבישים ראשיים, וכווית פתחה מקלטים במתחמים של משרדים ממשלתיים.

maximize-image
images-count1+
אזור תעשייה בערב הסעודית | צילום: שאטרסטוק

טהרן הזהירה בעבר כי תגיב לתקיפה של ארה"ב בתקיפות על נכסים אמריקאיים באזור, בהם בסיסים צבאיים הפזורים ברחבי המפרץ. בחריין משמשת כמטה הצי החמישי של חיל הים האמריקאי, ובסיסים נוספים פועלים בערב הסעודית, כווית, קטאר ואיחוד האמירויות.

רשויות הגרעין בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות הודיעו כי לא זוהו סימנים לזיהום רדיואקטיבי בעקבות התקיפות באיראן.

maximize-image
images-count1+
בחריין, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בבחריין הונחו 70% מעובדי המדינה לעבוד מהבית החל מיום ראשון, בשל המתיחות. מוקדם יותר השבוע הודיעה המדינה על הפעלת תוכנית חירום לאומית, הקמת מרכז חירום ובדיקת צופרים. בנוסף, דווח כי הוקמו 33 מקלטים ברחבי המדינה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News