מדינות המפרץ נכנסו היום (ראשון) לכוננות ביטחונית גבוהה, בעקבות התקיפות האמריקניות הנרחבות על אתרי הגרעין באיראן שהעלו את החשש מהסלמה אזורית רחבה.
בערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, הועלתה רמת הכוננות הביטחונית, כך לפי דיווח ברויטרס. בחריין קראה לתושבים להימנע משימוש בכבישים ראשיים, וכווית פתחה מקלטים במתחמים של משרדים ממשלתיים.

טהרן הזהירה בעבר כי תגיב לתקיפה של ארה"ב בתקיפות על נכסים אמריקאיים באזור, בהם בסיסים צבאיים הפזורים ברחבי המפרץ. בחריין משמשת כמטה הצי החמישי של חיל הים האמריקאי, ובסיסים נוספים פועלים בערב הסעודית, כווית, קטאר ואיחוד האמירויות.
רשויות הגרעין בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות הודיעו כי לא זוהו סימנים לזיהום רדיואקטיבי בעקבות התקיפות באיראן.

בבחריין הונחו 70% מעובדי המדינה לעבוד מהבית החל מיום ראשון, בשל המתיחות. מוקדם יותר השבוע הודיעה המדינה על הפעלת תוכנית חירום לאומית, הקמת מרכז חירום ובדיקת צופרים. בנוסף, דווח כי הוקמו 33 מקלטים ברחבי המדינה.
