התקיפה האמריקנית הלילית על מתקני הגרעין של איראן, אשר סימנה כניסה עמוקה וישירה של ארה"ב למערכה מול טהרן, לא הובילה למפולת בשווקי המזרח התיכון. להפך, מרבית הבורסות באזור הגיבו בעליות מתונות או באדישות יחסית, כשבישראל מדד ת"א 125 אף קבע שיא כל הזמנים עם פתיחת המסחר הבוקר (ראשון).
מדדי המניות המרכזיים בקטאר, סעודיה וכווית נפתחו בעליות קלות, על אף שהתקיפה עוררה חששות כבדים בשווקים הגלובליים, בעיקר סביב מחירי הנפט והשלכותיהם האינפלציוניות. בישראל, התחזקות המדדים נובעת מהערכות המשקיעים כי למרות ההסלמה, העימות יישאר ממוקד ובשליטה ולא יגלוש למלחמה אזורית רחבת היקף. הבורסה בטהרן נשארת סגורה גם היום.

החשש המרכזי כעת הוא תגובה של איראן שתפגע באינטרסים אמריקניים במזרח התיכון ובעיקר בתשתיות נפט רגישות בעיראק ובמפרץ הפרסי. לפי רוב הערכות, אם איראן תממש את איומיה, אנחנו עלולים להיות בדרך למחיר של 100 דולר לחבית נפט. החוזים על הנפט מסוג ברנט עלו ב-18% בשבוע שעבר והגיעו לשיא של כמעט חמישה חודשים – 79.04 דולר לחבית.
לזינוק במחירי האנרגיה עלולות להיות השלכות משמעותיות גם בזירה המאקרו-כלכלית: אינפלציה גוברת עלולה לפגוע באמון הצרכנים ולצמצם את הסיכוי להורדות ריבית בטווח הקצר – יעד מרכזי של בנקים מרכזיים ברחבי העולם.

למרות ההסלמה, מדד S&P 500 האמריקני כמעט לא השתנה מאז התקיפות הישראליות הראשונות וההיסטוריה מלמדת כי גם אם נראה ירידות נקודתיות, הן נוטות להתאזן ואף להפוך לעליות תוך חודשים ספורים. לפי נתוני Wedbush Securities, שפורסמו ברויטרס, מדד S&P 500 ירד בממוצע ב-0.3% בשלושת השבועות הראשונים של כל עימות גדול במזרח התיכון, אך רשם עלייה ממוצעת של 2.3% בתוך חודשיים.
