רשות שדות התעופה הודיעה היום (ראשון) כי המרחב האווירי של ישראל צפוי להיפתח מחדש לנחיתות בין השעות 14:00-20:00, זאת במטרה לאפשר לישראליים שתקועים בחו"ל לחזור לארץ במסגרת מבצע "חזרה בטוחה.
בהודעה נכתב כי "בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ולאחר אישור גורמי המקצוע ברת"א ורש"ת, ובתיאום עם מערכת הביטחון, נתב"ג צפוי להיפתח מחדש לנחיתות מטוסים בשעה 14:00 עד השעה 20:00, זאת במסגרת מבצע 'חזרה בטוחה'. שיבוץ הטיסות הינו בתיאום עם חברות התעופה והחזרה תתבצע בצורה מדודה".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "בהתאם להנחיות גורמי הבטחון, אנו פועלים להשבת הישראלים ארצה במהירות האפשרית. תודות לשיתוף הפעולה ההדוק של רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית יחד עם פיקוד העורף וחיל האוויר, המבצע מתנהל בהצלחה".

שרון קדמי, מנכ"ל רש"ת מסרה: "נתב"ג ערוך לחדש הטיסות לישראל. החזרה תעשה בצורה מדורגת, בדגש על ביטחון הנוסעים, צוותי האוויר, המטוסים, ובכפוף לתיאום עם מערכת הביטחון. אנו שבים ומבהירים כי בהתאם למצב וההתפתחויות הביטחוניות, יתכן מצב ובו מטוס שימריא יאלץ להסתובב חזרה למדינת המוצא".
בבוקר, רשות שדות התעופה הודיעה כי בשל ההתפתחויות במצב, המרחב האווירי של מדינת ישראל סגור לכניסה ויציאה. על הציבור להתעדכן מול חברות התעופה. המעברים היבשתיים לסיני ולירדן פועלים כסדרם. פתיחת המעברים מחדש תאפשר לקיים את מבצע "חזרה בטוחה" שמטרתו להשיב את הישראליים שתקועים בחו"ל.
