לראשונה לאחר התקיפה ההיסטורית באיראן, מטח כבד הכולל כ-30 טילים נורה הבוקר (ראשון) לעבר ישראל. מדובר בשיגור הראשון מאיראן מזה כ-30 שעות. הצנזורה אישרה לפרסם כי דווח על פגיעה ישירה בתל אביב, נס ציונה וחיפה. לאחר השיגור כוחותינו יצאו לשורת תקיפות במערב איראן.

ישנם דיווחים על פגיעות ישירות ביניהם גם בחיפה, שם כלל לא הופעלה אזעקה: "אירוע חריג שנבדק". ממד"א נמסר כי 17 אנשים מטופלים, כאשר אחד מהם באורח בינוני והיתר קל. למרכז הרפואי בני ציון פונו הבוקר 5 פצועים כתוצאה ממטח הטילים – מצבם קל.

מבי"ח שמיר אסף הרופא עדכנו כי הגיעו 7 פצועים אל חדר המיון, ביניהם אחד בינוני והיתר במצב קל. מבית החולים איכילוב נמסר כי אל המלר"ד הגיעו כעת חמישה פצועים באורח קל מהמטח האחרון, מתוכם 2 ילדים. כולם מטופלים כעת בחדר הטראומה.

פרשננו הצבאי נועם אמיר דיווח כי מדובר בשני מטחי טילים נרחבים וחריגים. הדי פיצוצים נשמעו מהדרום ועד לצפון. זהו מטח טילים ראשון ששוגר מזה כ-30 שעות, ברקע התקיפה של ארה"ב על מתקני הגרעין. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן ציין כי מטחי השיגור כללו כ-20 טילים.


ממד"א נמסר כי נכון לרגע זה, התקבלו קריאות על חשד לנפילות או שברי ירוט ב-10 זירות במרכז ובצפון. צוותי מד"א החלו לסרוק את זירות הנפילות. כמו כן, ישנם למעלה מ-18 פצועים ביניהם אחד באורח בינוני והאחרים במצב קל.

חובש רפואת חירום במד"א מוטי ניסן סיפר: "מדובר בזירת הרס גדולה. מספר בנייני מגורים דו-קומתיים נפגעו קשות וחלקם קרסו. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים וכוננים רכובים על אופנועים ומיד התחלנו בסריקות יחד עם כוחות כיבוי ופיקוד העורף.

"הקמנו נקודת ריכוז נפגעים באזור בטוח שם אנחנו מטפלים בשלב הזה במספר פצועים קל שחלקם כבר פונו להמשך טיפול בבית החולים באמצעות אמבולנסים של מד"א. אנחנו ערוכים במקום להעניק טיפול רפואי במידה ויאותרו נפגעים נוספים בסריקות".

פראמדיק מד"א עדי אנטוניצי סיפר: "מדובר בפגיעת טיל באזור של בתים פרטים בשכונת מגורים עם הרס רב למספר בתים. הצוותים הגדולים של מד"א שהוזנקו למקום מעניקים טיפול רפואי למספר פצועים קל שנפגעו מרסיסים וסובלים מחבלות בגופם והם מפונים לבית החולים באמבולנסים של מד"א. הדיירים שמתגוררים ברחוב הקשיבו להנחיות פיקוד העורף ומיד עם ההתראות והאזעקות נכנסו למרחב מוגן ובכך מנעו פציעות קשות".


מכבאות והצלה לישראל נמסר כי התקבלו מספר דיווחים על נפילת פרטי אמל"ח במחוזות צפון, מרכז ודן. צוותי כיבוי בדרכם לזירות. במרכז ישנה פגיעה ישירה במבנה לחומי אש פועלים לכיבוי הלהבות. כמו כן נפגע רכב בסמוך למבנה מגורים, במקום יש הרס רב. כוחות כיבוי פועלים במקום. במחוז חוף, ישנו הרס בכמה מבנים כתוצאה מפגיעה ישירה. כוחות כיבוי פועלים במקום לסריקה, איתור וחילוץ לכודים.

שוטרי מחוז מרכז וחבלני המשטרה מבודדים בשעה זו זירת נפילה של פריט אמל"ח במרכז הארץ, תוך סריקה אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף, לצד סיוע לציבור יחד עם גורמי חירום והצלה.

בהודעה מצה"ל נכתב: "צה"ל זיהה כי לפני זמן קצר שוגרו טילים מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל. מערכות ההגנה פועלות ליירט את האיום. יש להיכנס למרחבים המוגנים בעת קבלת ההתרעה, ולשהות בהם עד להודעה חדשה. יציאה מהמרחב המוגן תתאפשר לאחר קבלת הנחיה מפורשת בלבד, יש להמשיך ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף".

השיגור מאיראן מגיע ברקע תקיפת ארה"ב במתקני הגרעין במהלך הלילה. "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן". לאחר הציוץ הראשון שלו בנושא, הוסיף טראמפ עוד שני ציוצים: בראשון הוא כתב "פורדו איננו", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו.
