שר הביטחון ישראל כ"ץ והרמטכ"ל אייל זמיר, התייחסו היום (שישי) אל מבצע "עם כלביא" בתום שבוע מאז יצאה ישראל למערכה. כ"ץ ציין כי המציאות עולה עד כה על הכל הציפיות, והרמטכ"ל הדגיש כי כוחותינו ערוכים למערכה ארוכה במטרה להסיר את האיום.
במסר ששלח אל עם ישראל לפני שבת הרמטכ"ל ציין: "במשך שנים בונים האיראנים תוכנית ברורה להשמיד את מדינת ישראל. בחודשים האחרונים, תוכנית זו הגיעה לנקודת אל-חזור בה הכוונות התגבשו לכדי יכולות ממשיות.

"יצאנו למערכה כשברשות איראן כ-2,500 טילי קרקע-קרקע, בקצב ייצור גבוה, כך שלפי הערכות בתוך כשנתיים היו צפויים להיות ברשותם כ- 8,000 טילים. המשטר האיראני טיפח ובנה במשך שנים "חגורת אש" מקיפה וכעת היא מופעלת כנגדו, בשטח שלו".
"צבר ההתפתחות מהגרעין ועד מערכי האש והטילאות המתקדמת, חייבו אותנו לתקוף ולהנחית 'מכה מקדימה'", הבהיר זמיר מדוע יצאנו למערכה בעת הזאת והוסיף: "צה"ל לא יביט על איומים מתפתחים מנגד. כחלק מתפיסה מתהווה, אנחנו נפעל באופן יזום ומבעוד מועד למניעת איום קיומי ולמול כל אתגר.

"היציאה למבצע התאפשרה הודות להתלכדות תנאים מבצעיים ואסטרטגיים, שחלקם זמניים. ככל שהיינו משתהים, היה סיכון לאבד אותם ולהיכנס למערכה בעתיד בנחיתות מובהקת. לפיכך, הבנו כי ההיסטוריה לא תסלח לנו אם לא נפעל כעת להגן על קיומו של העם היהודי במדינת ישראל. אנחנו פועלים בתוכנית סדורה, גמישה ומותאמת להתפתחויות. בזכות מהלומת פתיחה חזקה ומפתיעה הגענו להישגים בלתי רגילים".
שר הביטחון אמר: "אני חושב שכל העולם מביט ומשתאה במה שקורה עכשיו – איך מדינת ישראל מגינה על עצמה גם בהתקפה וגם בהגנה. אין לנו ברירה. כולם מבינים וכל פעם רמת האיומים נחשפת יותר ויותר תוך כדי כמה המבצע היה הכרחי.
"אני כשר ביטחון, שהייתי בין מובילי ההחלטה, אמרתי במפורש: בגלל הכורח ורמת האיום ובגלל האמונה שלי ביכולת בהגנה ובהתקפה של צה"ל להוביל את המערכה ולעמוד בה – ואני שמח שעד כה המציאות עולה אפילו על הציפיות".
