בניגוד להערכות בישראל, על פי הערכות המודיעין האמריקאי, איראן עדיין לא החליט אם לייצר נשק גרעיני, למרות שזו צברה מלאי גדול של אורניום מועשר המספיק לכך, כך דווח אתמול (חמישי) בניו יורק טיימס.
גורמי מודיעין וגורמים אמריקאים אחרים ציינו כי הערכה זו לא השתנתה מאז הדיון האחרון בנושא במרץ, גם לאחר התקיפות של צה"ל על מתקנים גרעינים איראנים מאז החל מבצע "עם כלביא".

בהמשך לכך, לפי הניו יורק טיימס, המודיעין האמריקאי הזהיר את מקבלי ההחלטות בבית הלבן כי תקיפה אמריקאית על אתר העשרת אורניום מרכזי, כמו פורדו, או סיכול של המנהיג העליון האיראני עלי ח'אמנאי על ידי ישראל, עלולים לדחוף את איראן להחלטה מהירה לייצר פצצה.
סוכנויות המודיעין האמריקאיות מעריכות כי ייצור נשק גרעיני עשוי לקחת לאיראן מספר חודשים ועד שנה, זאת למרות שכמות האורניום המועשר ברמה של 60% (480 קילוגרם לפי הסוכנות לאנרגיה אטומית) שבידי האיראנים היא משמעותית. לפי העיתון האמריקאי "רבים מאנשי המודיעין מערכים שהסיבה שאיראן צברה כמות עצומה של אורניום על מנת שתהיה להם האפשרות לפרוץ לפצצה במהירות".

כזכור, במה שנראה כמנוגד להערכות של המודיעין האמריקאי, ראש הממשלה נתניהו אמר כי ישראל יצאה למבצע משום ש"עמדנו בפני איום קיומי כפול. ריצה איראנית אל עבר נשק להשמדה המונית, שנית ייצור איראני של אלפיי טילים בליסטיים – היינו חייבים לפעול על מנת להציל את עצמו ולהגן על העולם מפני המשטר".
בריאיון בתוכנית הפטריוטים ביום שלישי האחרון, אמר נתניהו: "מה שהם (האיראנים) עשו לאט, הם פתאום התחילו לעשות מהר. ובמתכונת מאוד סודית, קבוצה מאוד סודית התחילה לארגן את מה שקוראים, ההנשקה".
ראש הממשלה תיאר בריאיון כיצד נבנתה התוכנית הגרעינית: "האורניום המועשר הוא תנאי הכרחי, זה כמו אבק שריפה, זה קריטי. אבל מסביב יש לך כדור, נכון? יש לך כדור ואתה רואה נשק, יש כדור ויש נפץ מלמעלה, זה ההנשקה. והם התחילו לעבוד על ההנשקה במרץ רב".
