על רקע הרמזים של הנשיא טראמפ לגבי הצטרפות אפשרית של האמריקאים לתקיפה באיראן, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול (חמישי) כי צבא ארצות הברית הזיז ספינות ומטוסים צבאיים מבסיסיו במזרח התיכון – באופן ממוקד מבסיס אל-עודיד בקטאר.
על פי הדיווח, שני בכירים אמריקאים טוענים כי העברת המטוסים והספינות היא חלק מהתוכנית "להגן על כוחות ארצות הברית", כשהם מדגישים כי מדובר בפעולה שכיחה.

כזכור, מוקדם יותר היום דוברת הבית הלבן קרוליין לאוויט אמרה בתדרוך לעיתונאי הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחליט האם לתקוף את איראן "בתוך שבועיים".
"בנוגע למצב המתמשך באיראן, אני יודעת שהיו השערות רבות בקרב כולכם בתקשורת בנוגע לתהליך קבלת ההחלטות של הנשיא, והאם ארצות הברית תהיה מעורבת באופן ישיר", אמרה דוברת הבית הלבן.
"לאור החדשות הללו, יש לי מסר ישירות מהנשיא, ואני מצטטת: "בהתבסס על העובדה שקיים סיכוי ממשי למשא ומתן עם איראן, שעשוי להתקיים או לא להתקיים בעתיד הקרוב, אני אקבל את החלטתי האם לפעול או לא בתוך השבועיים הקרובים". זהו ציטוט ישיר מהנשיא עבור כולכם היום", אמרה לאוויט.
