מלחמת חרבות ברזל על שלל מבצעיה עדיין בעיצומה. אומנם אנחנו לא מתקרבים לשלב הסיכומים, אבל לצד הכשל הגדול של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בשבעה באוקטובר, יש גוף ביטחוני אחד שאי אפשר להתעלם מהצלחתו הכבירה – המוסד הישראלי.
המוסד לא אמון על הזירה הפלסטינית, ארגון הביון אמון על שתי זירות מרכזיות, איראן ולבנון, ובשתי הזירות הללו אנחנו ביתרון עצום.
כדי להבין את עומק החדירה של המוסד לתוך איראן צריך לחזור לרגע הזה: 30 באפריל 2018, ראש הממשלה בנימין נתניהו חושף כי "המוסד", במסגרת פעילותו נגד תוכנית הגרעין, הצליח להעביר לישראל את ארכיון התוכנית לפיתוח הנשק הגרעיני של איראן.

המידע שהושג נחשף על ידי נתניהו, לאחר תיאום מראש עם ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בנאום פומבי, רובו באנגלית, שלוּוה במצגת ובה מסמכים, תצלומים ושרטוטים מן הארכיון. איראן חושבת על פצצות גרעיניות – כך עולה מהחומר, והרגע הזה הוא תחילתו של מבצע "עם כלביא" שמתנהל עכשיו.
17 בספטמבר, קצת אחרי השעה 18:00 מתחילים להגיע דיווחים על התפוצצות של ביפרים בכל רחבי לבנון. לוקח דקות עד שמתחילים להגיע תיעודים שלא מותירים מקום לספק: זה אירוע אמיתי. כשמתבררים היקפי הפיצוצים אנחנו מבינים כי מדובר באירוע דרמטי.

רק אחרי כמה שעות עולה לראשונה השם "המוסד הישראלי", שהפעיל יכולת שנועדה לפגוע במכה אחת בכמות פעילים בכירים של חיזבאללה מכח רדואן. בבת אחת מתפוצצים המכשירים, בכירים מתעוורים, מאבדים גפיים תחתונות ומועמסים על מטוס לטיפול באיראן.
למחרת זה חוזר על עצמו: שוב דיווחים על התפוצצויות, הפעם מכשירי קשר. מתברר שהמוסד הטמין באותם מכשירים חומר נפץ עם יכולת שליטה מרחוק – והתוצאה ידועה. לימים התברר כי המבצע הזה סלל לצה"ל את הדרך להשמיד לחיזבאללה את יכולות הטילים ארוכי הטווח והטילים המדוייקים, ובהמשך לחיסולו של נסראללה
התקיפה הזו, שהתבצעה בזמן שרה"מ נתניהו נאם באו"ם, הייתה שיאו של מבצע חסר תקדים של המוסד. המודיעין היה כל כך מדוייק – עד כדי כך שתיכנון התקיפה לא הותיר מקום לספק. הבונקר – שהיה הסמל החזק ביותר של נסראללה – הושמד, והוא יחד עם צמרת ארגונו נקברו תחת ההריסות.

המוסד חתום על שורה שלך הצלחות אדירות כמו חיסולו של סלאח אל ערורי, ב-2 בינואר 2024, ממש בתחילת מלחמת חרבות הברזל כשהוא מחוסל בסיכול ממוקד ברובע הדאחייה בביירות. חיסול נוסף ולא פחות דמרטי היה חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ביולי 2024, לפי פרסומים זרים, חוליה של המוסד התנקשו בו בזמן שישן בטהרן שבאיראן, בבית הארחה של משמרות המהפכה, לאחר שהשתתף בטקס השבעת נשיא איראן.
עוד אחד מהשיאים של הארגון התרחש בשבוע שעבר כשהמוסד הפעיל מתקפה מאדמת איראן. התמונות הדרמטיות של לוחמי המוסד, מטמינים כלי טיס מתאבדים, הופך את המבצע הזה לאחת ממכות הפתיחה המרשימות שידעה ישראל, מספק יתרון אדיר מול אחת האוייבות החזקות שלנו.
המוסד פוגע קשות במכמי"ם של מערכות ההגנה, בסוללות היירוט, מעוור את ההנהגה הצבאית, מכה בצורה קשה בבכירים בצבא איראן ובמדענים שמחוסלים באותה מכת פתיחה. אומנם המבצע הזה הוא רק בראשיתו ולא למדנו אחוז ממנו, אך תתארו לכם מה עוד יתברר עליו בהמשך.
