בעקבות פניית חדשות 14 על היעדר המיגון בהתיישבות הצעירה, שרת ההתיישבות אורית סטרוק התחייבה היום (חמישי) במכתב לראשי המועצות ביהודה ושומרון: "בטווח זמן המיידי יגיעו הממ"דים הראשונים ליישובים, באתרים שאושרו משפטית".

"במקביל", הוסיפה השרה, "אנו לקראת סיום הליך אינטנסיבי יחד עם פקע"ר, פקמ"ז והמנא"ז להצבת מיגוניות בחוות, זאת לאחר שהקצנו לכך תקציב משמעותי, ואני מקווה שבתוך ימים ספורים נצלח גם את אתגר הבירוקרטיה ונוכל להתחיל להציבן בשטח".

עוד כתבה סטרוק במכתב: "מבקשת לחזק אתכם בימים אלה, אנא העבירו גם לתושבים החלוצים בשטח חיזוק ועדכון בנושא. אנחנו מעריכים מאד את מפעל ההתיישבות שלהם, ערים למצוקה שלהם ועמלים סביב השעון כדי לתת לה מענה הולם".
