לאור ההקלות בהנחיות פיקוד העורף, רכבת ישראל עדכנה כי החל מהיום (חמישי) יורחב השירות הרכבתי ותתוגבר תנועת הרכבות ברחבי הארץ. בין היתר יופעל קו באר שבע-ת"א-חיפה-כרמיאל, הפעיל בשעות השיא – ובכך תעלה תדירות הרכבות בתחנות באר שבע לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא.
כמו כן, תעלה תדירות הרכבות בתחנות נוספות באיזור הדרום. בנוסף, יופעל קו בית שמש-נתניה. ברכבת ישראל מדגישים כי עדיין ישנן הגבלות מסוימות ולכן עדיין לא כל הקווים חוזרים לפעילות: " להזכירכם, לאור הנחיות פיקוד העורף המנחה על דילול פעילות הרכבת מופעלות רכבות בקווים עיקריים וחיוניים. מידע אודות תנועת הרכבות והתחנות הפתוחות לשירות נמצא באתר רכבת ישראל, בישומון, ובמוקד השירות הטלפוני (*5770)".

למרות המטח הכבד: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף
כזכור, אתמול (רביעי) בשעה 18:00 אחר הצהריים נכנסו לתוקפן הקלות משמעותיות במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף ברחבי הארץ. למרות המטח הכבד ששוגר הבוקר מאיראן – ההקלות נשארות בתוקפן, עד ליום שישי, 20 ביוני 2025, בשעה 20:00.
ההנחיות החדשות: כלל אזורי הארץ, יעברו ממדרג התגוננות מחמירה למדרג פעילות מצומצמת. לפי ההנחיות, ניתן לקיים התקהלויות של עד 30 איש בכל הארץ, והגעה למקום העבודה מותרת רק אם ניתן להגיע למרחב מוגן. פעילויות חינוכיות אינן מתקיימות בשלב זה, למעט מקרים חריגים באישור פיקוד העורף.
ביישובי עוטף עזה וקו העימות, ניתן לקיים התקהלויות של עד 50 איש בשטח פתוח, ועד 100 איש בתוך מבנה, אם ניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני. מפיקוד העורף נמסר כי "יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות".
