accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בדרך לקריסת הרפובליקה: המאמצים המרכזיים של כוחותינו באיראן

רבקה שורק

רבקה שורק

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

5

like

0

dislike

ישראל פועלת ללא הרף במטרה לפגוע במטרות המשטר במרחב טהרן ולהמשיך לשבש את מערכי האש שלו • "אנחנו כל הזמן מתחזקים את העליונות האווירית, חוקרים בלהק המודיעין את פעילות מערכת ההגנה האווירית של האויב ותוקפים אותו", נמסר מצה"ל


כוחותינו ממשיכים לפעול באיראן כאשר שתי מטרות עומדות כעת לנגד עיניהם: לפגוע משמעותית במטרות המשטר במרחב טהראן ולהמשיך לשבש את מערכי האש במזרח ובמרכז המדינה. במקביל, הם מרחיבים את הרדיפה אחר פעילים ומשגרים, כדי לצמצם את הירי לעבר ישראל.

חיל האוויר יירט עשרות כטב"מים ששוגרו הלילה לעבר ישראל. במטח האחרון שוגרו כ-30 טילים איראנים, שרובם יורטו, אך נרשמו גם פגיעות ישירות. בצה"ל מדגישים כי הם מפיקים לקחים באופן מתמיד: "אנחנו כל הזמן מתחזקים את העליונות האווירית, חוקרים בלהק המודיעין את פעילות מערכת ההגנה האווירית של האויב ותוקפים אותו".

maximize-image
אזור הכור באראק, לפי דיווחים באיראן | צילום: רשתות ערביות

במהלך הלילה כוחותינו ביצעו מספר תקיפות משמעותיות במרכז איראן, עם למעלה מ-40 מטוסים ויותר מ-100 חימושים. בין היעדים שהותקפו נמנים הכור הגרעיני באראק, מטרות של עליונות אווירית ואתר טק"ק במרחב טהראן ובמרכז המדינה. במקביל, נמשכו תקיפות ציד ממוקדות נגד משגרים באמצעות כטמ"מים.

התקיפה באראכ: הכור והמבנה הקריטי לפלוטוניום הכור הגרעיני באראכ, אשר בנייתו החלה בשנת 1997 אך לא הושלמה בשל התערבות הקהילה הבינלאומית, הותקף הלילה. התקיפה התמקדה במבנה המאטם בכור – מרכיב עיקרי בייצור פלוטוניום. הכור נועד לייצור של 8-10 ק"ג פלוטוניום בשנה, חומר שמספיק לייצור נשק גרעיני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News