accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות המשטרה

הפגיעה בסורוקה: במערכת הפוליטית מגנים את איראן - "נאצים"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

4

3

like

2

dislike

טיל ששוגר מאיראן פגע בשטח המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע • האירוע זעזע את המערכת הפוליטית בישראל והוביל לשורת גינויים מקיר לקיר, עם קריאות לחשיפת פניו האמיתיות של המשטר האיראני ולעמידה איתנה מול הטרור


טיל ששוגר הבוקר (חמישי) מאיראן פגע בשטח המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע – בית חולים אזרחי שמשרת מאות אלפי תושבים בדרום הארץ. הפגיעה עוררה גינויים חריפים מכל קצוות הקשת הפוליטית, תוך האשמה ישירה במשטר האיראני בניסיון מודע לפגוע באזרחים חפים מפשע ובצוותים רפואיים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי "נאצים שמשגרים טילים על בתי חולים, על קשישים ועל ילדים – לו היה בידיהם נשק אטומי, הם היו יורים אותו בלי לחשוב אפילו שנייה לפני. זו המערכה הכי צודקת שישראל יצאה אליה בהיסטוריה".

הוא הוסיף: "אני מחבק את אזרחי ישראל, ומחזק את ידי ראש הממשלה וחבריי לקבינט בימים אלו. כולנו מאוחדים – להסרת האיום הזה אחת ולתמיד, עד הסוף ועד הניצחון המוחלט!".

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב: "ירי הטיל לעבר המרכז הרפואי סורוקה הוא מעשה טרור וחציית קו אדום. פשע מלחמה של המשטר האיראני שנעשה בכוונת מכוון נגד אזרחים חפים מפשע וצוותים רפואיים שמסורים להצלת חיים. משרד הבריאות נערך מראש, ובזכות הפעולות המיידיות שנקטנו, נמנע אסון כבד מאוד. אני קורא לציבור – אנא, המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף. זה מציל חיים".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב באנגלית ברשת ה-X: "הבוקר איראן שיגרה טילים לעבר בית חולים ישראלי. הם מנסים להרוג אזרחים חפים מפשע. הראו לעולם את האמת על המשטר האיראני".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כתב: "מדובר בהפרה חמורה ביותר של החוק הבינלאומי על ידי איראן אשר יורה טילים אל עבר ערי ישראל במטרה ברורה לפגוע באזורי אוכלוסייה אזרחיים. אני דורש מהאו״ם לגנות מייד את הטרור האיראני. לא נאפשר לשלטון טרור לאיים על אזרחי ישראל. המשטר האיראני ישלם מחיר כבד על התוקפנות חסרת הגבולות".

ח"כ דן אילוז: "דווקא כשרואים את ההרס בעיניים – מבינים כמה צדקנו. אסור לתת לאיראן נשק גרעיני. וחייבים לטפל באיום הבליסטי לפני שיהפוך לאיום קיומי. גם כשברור המחיר – הדרך צודקת. נמשיך עד לניצחון".

שר החינוך יואב קיש: "פגיעת הדף הבוקר בגן ילדים. חזרת מערכת החינוך ללימודים פנים מול פנים רק כאשר המצב יהיה בטוח ויאפשר זאת. לא אתפשר על ביטחון הילדים".

שר התקשורת שלמה קרעי: "הפשע הנפשע בבית החולים סורוקה בבאר שבע הוא לא רק פשע מלחמה — הוא תזכורת כואבת לאכזריות ולטרור של משטר האייתולות באיראן.

"תודה לאל, משרד הבריאות פינה את רוב המבנה שנפגע יום קודם – ובכך נמנע אסון כבד. מי ששלח את הטילים האלה – רצה לראות תינוקות, קשישים ורופאים קבורים תחת ההריסות. אבל עם ישראל לא יירתע. סופו של חמינאי יהיה כסופם של כל צוררי ישראל בכל הדורות – אבדון מוחלט. נמשיך להכות באויב – עד לניצחון המוחלט".

ח"כ בני גנץ כתב ברשת באנגלית: "בעוד שישראל תוקפת את תוכניות הגרעין והטילים של איראן – שמאיימות לא רק עלינו אלא על כל העולם – איראן תוקפת בתי חולים וילדים ישראלים.

"בעוד שישראל פועלת בדיוק נגד מטרות צבאיות ואנשי משמרות המהפכה – איראן מכוונת נגד אזרחים ישראלים. אין כאן שום שקילות מוסרית, וישראל לא תהסס לחסל את היכולות של מי שמכריז בשמחה: "מוות לישראל, מוות לאמריקה".

ח"כ מיכל וולדיגר: "אסור לנו להסתמך על ניסים, עלינו לעשות הכל כדי לשמור על החיים ולהישמע להנחיות ההתגוננות. עלינו לשמור גם על הנפש. לא לשכוח גם אותה. לטפח את הרוח. להכניס אור פנימה. בדיבור, במחשבה, באמונה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News