accessibility-icon
share-icon
זירת הנפילה בסורוקה | צילום זאב דיקמן, כב"ה

מנכ"ל מד"א: אתמול ניתנה הנחיה לדלל את הקומה שנפגעה בסורוקה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

15

14

like

0

dislike

הנחיית משרד הבריאות לדילול הקומה הפגועה בבית החולים סורוקה הובילה להצלת חיים רבים ומנעה אסון כבד • כוחות רבים נמצאים בזירת הפגיעה מהמט האיראני • שר הבריאות: "ירי הטיל לעבר המרכז הרפואי סורוקה הוא מעשה טרור וחציית קו אדום"


מנכ"ל מד"א, אלי בין, התייחס הבוקר (חמישי) לפגיעה הישירה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שהתרחשה היום בעקבות מטח טילים כבד שנורה מאיראן לעבר ישראל. בהצהרתו אמר כי "אמש ניתנה הנחייה של משרד הבריאות לרדד עוד את הקומה שנפגעה בסורוקה, מה שהוביל להצלת חיים רבים".

ביה"ח סורוקה: "מעריכים כעת את הנזקים, כולל הפצועים"

ביה"ח סורוקה: "מעריכים כעת את הנזקים, כולל הפצועים"

11
19.06.25|נעמי רחליס

בית החולים סורוקה הגיב לפגיעה הישירה בעקבות המטח מאיראן ואמר כי ישנה פגיעה בבית החולים ונזק נרחב באזורים שונים: "מעריכים כעת את הנזקים כולל פצועים. אנו מבקשים לא להגיע לביה״ח כעת".

במקביל, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים מזירה במרכז, 2 פצועים במצב קשה, בהם: גבר כבן 80 ואישה כבת 70 ו-30 נפגעים במצב קל עם פגיעות הדף ורסיסים. צוותי מד"א נוספים מעניקים טיפול רפואי במספר זירות למספר פצועים.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר כי: "ירי הטיל לעבר המרכז הרפואי סורוקה הוא מעשה טרור וחציית קו אדום. פשע מלחמה של המשטר האיראני שנעשה בכוונת מכוון נגד אזרחים חפים מפשע וצוותים רפואיים שמסורים להצלת חיים. משרד הבריאות נערך מראש, ובזכות הפעולות המיידיות שנקטנו, נמנע אסון כבד מאוד. אני קורא לציבור – אנא, המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף. זה מציל חיים".

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט הביטחוני, איתמר בן גביר הוסיף: "נאצים שמשגרים טילים על בתי חולים, על קשישים ועל ילדים – לו היה בידיהם נשק אטומי, הם היו יורים אותו בלי לחשוב אפילו שנייה לפני. זו המערכה הכי צודקת שישראל יצאה אליה בהיסטוריה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News