מפקד מחוז דרום עדכן הבוקר (חמישי) כי יש נעדר במבנה שנפגע בבית החולים סורוקה בבאר שבע ובהמשך הובהר כי הוא אותר. שר הבריאות אוריאל בוסו אמר בהצהרה מבית החולים: "פגיעה במרכז רפואי זה מעשה טרור נפשע. חלק מהבניינים פונו כבר אתמול – וההחלטה הזו הצילה חיים".
מיד עם הפגיעה בדרום הארץ מנכ"ל מד"א אלי בין הנחה את הצוותים להיערך לפינוי עשרות נפגעים ממתקן רפואי. 4 אוטובוסים לטיפול נמרץ של מד"א בעלי יכולות פינוי של 23 מיטות טיפול נמרץ ו-50 מטופלים קלים נמצאים בדרום הארץ וברגעים אלו ערוכים לקלוט מטופלים על מנת לפנותם למרכזים רפואים במרכז הארץ
ראש העיר רוביק דנילוביץ' אמר לחדשות 14: "באר שבע ערוכה תמיד לבלתי צפוי. יש לנו פה מלחמה עם מדינה שרוצה להשמיד אותנו, ולכן אנחנו ערוכים מבעוד מועד".
לדבריו, "כפי שהקמנו את מרכזי החירום לקלוט, אם חלילה חלילה יפלו, יקרסו בניינים, הקמנו כבר מרכזי חירום לקליטת תושבים, הקמנו גם מרכז לקליטה לאנשים שצריכים עזרה נפשית. ואנחנו מבינים שיש לנו מתקנים אסטרטגיים שמשרתים את דרום הארץ כולה, ולכן אנחנו לא שאננים, ואנחנו ערוכים.
"זה חלק מהחוסן העירוני שהוא חלק מהחוסן הלאומי. משמעת עצמית גם של התושבים. המרכז הרפואי סורוקה שתיפעל את האירוע הזה בצורה בלתי רגילה, צוותי החירום, ההצלה והחילוץ שהגיעו בזמן ממש ממש קצוב, מאוד מאוד קצר.
"וכולם עובדים, הכל נמצא בשליטה, פגיעה לא פשוטה, אבל הכל נמצא בשליטה. ואנחנו ממשיכים לקרוא לתושבים: אנא, לא להתקהל, לא להגיע למרכז הרפואי סורוקה. תנו לצוותי החירום, ההצלה והחילוץ לעבוד.
"אנחנו בשליטה מלאה ולהמשיך עם המשמעת העצמית. אנחנו ננצח את האויבים שלנו, הם לא יכריעו אותנו. אנחנו יודעים לנשום עמוק, עברנו כבר הרבה סבבים, הרבה מערכות. זו המלחמה על הקיום שלנו, העם היהודי בארץ שלנו. ובשם השם, נעשה, נצליח וננצח".
