accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מגבלות חדשות על הרשת: דיווחים באיראן על השבתת האינטרנט

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

3

2

like

0

dislike

באיראן מדווחים על הפסקת שירותי האינטרנט למשך שעות ארוכות, זאת על רקע הטלת מגבלות ופיקוח מחמירים בעקבות מתקפות ישראליות והאשמות לניצול הרשת למטרות צבאיות • במקביל, נחסמו אפליקציות כמו וואטסאפ ואינסטגרם, ובנק מרכזי קרס בעקבות מתקפת סייבר


באיראן מדווחים הלילה (בין רביעי לחמישי) על נפילת רשת האינטרנט במדינה כבר במשך שעות ארוכות. זאת כאשר עוד ביום הראשון למבצע "עם כלביא", הודיע משרד התקשורת האיראני על שיבושים ברשת האינטרנט.

משרד התקשורת אמר בהודעה שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, כי "הוטלו מגבלות זמניות על משתמשי האינטרנט", והבהיר כי "ההחלטה התקבלה לאור ניצולה של ישראל את רשת התקשורת הלאומית למטרות צבאיות".

לפי סקייניוז בערבית, עם תחילת התקיפות הודיעו משמרות המהפכה האיראניים על איסור הפצת תכנים קוליים או חזותיים דרך האפליקציות "אינסטגרם" ו"וואטסאפ", ולאחר מכן נחסמו הרשתות הללו רשמית על ידי השלטונות.

כמו כן, פיקוד אבטחת הסייבר באיראן פרסם ביום שלישי הנחיה האוסרת על גורמים רשמיים להשתמש במכשירים המחוברים לרשתות תקשורת ציבוריות, במטרה לצמצם את הסיכון לחשיפת מידע ומיקומים רגישים.

בנוסף, בליל שלישי, קראה הטלוויזיה הממשלתית האיראנית לאזרחים למחוק את אפליקציית "וואטסאפ" ממכשיריהם, בטענה כי היא אוספת נתונים מהמשתמשים ושולחת אותם לישראל. בתגובה, חברת "וואטסאפ" שבבעלות "מטא" הכחישה את ההאשמות, כינתה אותן שקריות, והבהירה כי "אף צד שלישי אינו יכול לגשת למידע – פרט לשולח והנמען".

מוקדם יותר השבוע, קבוצת האקרים ידועה המכונה: "הדרור הטורף" הודיעה כי ביצעה מתקפת סייבר על פלטפורמת המסחר הדיגיטלי הגדולה באיראן. על פי דיווחים של אזרחים והודעות של גולשים לערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה למשטר, הבנק האיראני "ספה" קרס לחלוטין – ואין כל אפשרות לגשת לחשבונות באופן מקוון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News